söndag 30 november 2008

Rock´n roll!!!!!

Jajemen...rockat från fredag till söndag!
Fredag slutade jag redan till lunch för att jag skulle hinna massor innan vi åkte, rally upp till Citygross för helghandling, rally ner till stan för att hitta en tröja som inte blev inköpt i torsdags.
Hem och fortsätta röja, hade ju en förhoppning om att jag skulle hinna få upp stakar och stjärnor....men kl 22 var jag färdigstädad, men några stakar blev det inte...orkade inte.
Såg en stund på tv innan John Blund vaggade mig till en djuuup sömn.
Upp och hoppade kl sju på lördag morgon...i min hjärna skulle vi ju kunna ta det rätt lugnt och packa, sy upp C byxor, duscha och dricka morgonkaffe.
Jaja, jag lullade ju på och gjorde allt det ovanstående, vid kvart i nio, fortfarande i morgonrock så slängde jag ur mig till C; visst var det vid 10 tåget skulle gå? Fick en sån där blick ni vet då den man pratar med tror man är lite sinnessvag...nä sa min käre make...det går tio över 9...
SHIT vilken fart det blev då då! Var hundra på att det stod 9.50 eller nåt liknande i mailet JAG fick, antagligen hade nån manipulerat det bara för att jävlas.
Nåväl, vi kom iväg och hann med tåget och allting utan större problem.

Framme i Göteborg vid 11.30 och då var vi alla hungriga så vi struttade ut för att leta reda på nånstans att äta, beställde nån chilikyckling med potatisvaddenuhette och dagens första stora starka. MUMMA!!! Efter detta spatserade grabbarna iväg till 7:ans ölkafé och jag och L spatserade iväg till hmm, tror det hette 5:an köpcentret vi tillbringade timmar i...köpte inte nåt...antagligen var jag inte riktigt frisk..men fikade sen ovanpå akademibokhandeln, kladdkaka med vispgrädde och en liiiiiten marsipantomte.
Sen sammanstrålade vi med pojkarna som var väldigt mycket gladare än de pojkar vi lämnat där fyra timmar tidigare. Nåväl, en annan ville ju också vara glad så jag intog ett par stora starka till och de var gooooda!

Till hotellet för tillpiffning...mycket piffigt blev det, sen kom taxibilarna på rad för avfärd mot "Sjömagasinet", som enligt uppgift skulle va ett fräsarställe...å det var det faktiskt också, så mycket mat var det länge sen jag såg på en gång, dessutom var det skitmysigt inuti med träbjälkar i taket, spröjsade fönster med kransar och tomtar i vrårna tippetippetipptapp.
Dessutom var all mat skitgod, vi var till Toftaholm i fjol, men detta var bättre än det...säger väl en del!?
När pojkarna fått ett antal snapsar (jag tog en, är ingen snapsmänniska), skulle vi på rockbar sas det...vi gick ut och oj vilken tur, där stod en taxi till oss, dvs mig, C, R och L.
Hem till hotellet och ombyte då till rockkläder...haha, fast jag hade inte den kostymen med mig så jag fick åka iväg något orockig...gick bra ändå.
En grej...var så mycket roligare att uppleva än att läsa om det här, men den beskriver rätt bra i vilket stadium vi befann oss, i taxin på väg till hotellet så hade R fått för sig något om någon som han upprepade ungefär lika ofta som någon med Tourettes syndrom, som han faktiskt själv var medveten om, jag uppmärksammade att det var vitt på vägkanten och utbrister: jamen kolla det har snöat....till saken hör ju att vi faktiskt åkte i en tunnel vid tillfället....blev en rätt komisk stämning minst sagt....ännu mer komiskt blev det när man började tänka på vad den stackars taxichaffisen fick uppleva under den kvarten eller så som vi satt i hans bil....fnitter fnitter....jaja, men jag tyckte det var skoj i alla fall.
Hamnade på samma ställe som förra gången, dvs "Rockbaren", kort och gott, ett kul ställe med mer eller mindre suspekta människor....men musiken är kanon och ölen goda, men jag var så mätt efter maten så jag fick faktiskt dricka sprit för att orka få ner någon alkohol över huvud taget, men det gick bra det också, öl mättar ju en hel del...ungefär som åtta köttbullar säger de som vet. Jag och C besökte också rökrummet (det regnade ute)....fast det fick vi bittert ångra, Fy fan va vidrigt rökigt det var...det sved i ögonen och efter två bloss var vi ute därifrån och då luktade vi allt annat än gott, ännu ett I-landsproblem....de måste göra nåt åt rökrummet...
Något senare började åldern göra sig påmind och jag kände att sängen ropade efter mig och började må lite halvtaskigt, fick med mig C (som för övrigt gjorde skäl för namnet lördagschrille denna afton) och vi tog en taxi hem....vi kände väl att eftersom vi båda och i synnerhet jag inte har nån vidare gps inbyggd i huvet att det var det bästa vi kunde göra om vi ville komma hem den natten. Fick dagen efter höra att klockan inte var mer än tolv när vi åkte och då blir man lite deppig ju...är ingen askunge heller!!

Uppkörd av C vid níotiden, då hade han redan varit vaken i två timmar!! Hotellfrukost Jippie!!! Jag som inte kan äta frukost i vanliga fall, tog kaffe, fralla med ost, lite grönt och lite keso...kände mig hyfsat nyttig. Sen packade vi ihop våra pryttlar, tog en vilning tills hotellstäderskan knackade på vid 11.30, tog då vårt pick och pack och checkade ut och sen återstod väntan på tåget som inte gick förrän strax innan tre...gääääsp..tlött juh!!
Jaja, vi käkade lite och var på Kjell&Co för det skulle inhandlas nåt fantastiskt som ska skicka signaler från tv:n i vardagsrummet till tv:n i sovrummet så man slipper ha kabel genom hela hallen. MEN den apparaten funkade väl....sådär inte just alls bra kan man väl säga och ändå vara rätt snäll. Vill inte säga det, men jag kan skriva det: VAD VAR DET JAG SA!!! Hehehe, ännu en gång har jag rätt...och andra fel...nej då, inget jag tänker påpeka titt som tätt. :D

Kom hem till slut och då åt vi igen och slängde upp lite ljusstakar, med betoning på lite, orkar inte mer, får ta resten i morgon, dessutom finns det inga glödlampor i huset så stjärnan får hänga och vara släckt. Kunde ju varit värre....antar jag.
En eloge till mina barn som har klarat sig själva med bara lite tillsyn som jag tackar A för. Konstigast av allt var att jag inte har varit orolig för dem heller....ringde bara en gång på kvällen och då var alla hemma och dörren larmad och låst och det var frid och fröjd.
Det har i alla fall varit en underbar och rolig helg, så gött att bara få lämna allt och åka iväg utan några som helst måsten eller bör....måste/bör man göra lite oftare....det är nyttigt!!!!!

Inga kommentarer: