tisdag 2 december 2008

Dag två....

...utan nikotin...jo då, det går väl....men frågar man familjen så skulle jag kunna tänka mig att de svarar: PMS fast upphöjt till tolv eller liknande. Känns som att vara tjur och ständigt ha ett rött skynke framför ögonen. Jävligt skönt att man åtminstonde får röka passivt hos en del klienter.
Nåja, nåja..ska bli bättre i morgon säger de, den magiska tredje dagen...hahaha bullshit skulle jag tro. Men det skulle vara sååååå skönt att lyckas....mer pengar framför allt...nu trodde ni att hälsan var först....men näää, så länge man inte mår dåligt så mår man ju bra rökning till trots, därför hamnar ju pengar på plats ett, sen kommer nog hälsan ändå, man har ju rökt i ett antal år så det har säkerligen satt sina fläckar i lungor och dylikt. Sen ska det bli rätt skönt att slippa fräsa av ungarna när de undrar varför man röker och att det är farligt och bla bla bla....JAAAAAAAAAAA jag vet!!! Sluta tjata unge och gå och städa ditt rum eller nåt!!! :D

Hmm, måndag igår, tror inte den avvek från övriga måndagar på något sätt, lite segt på morgonen, men det är seeegt nu, mörkt, kallt och regnigt, i Vuollerim med omnejd fick de 40 cm snö....tja, kan de ju ha iofs...men tre av dem kunde vi fått här nere tycker jag iaf...snåla norrlänningar! Hihihi! Nä, annars så åt vi en nyuppfunnen typ av korvgrytesås med a lot of spice..de va gott, efter det blev det inte mycket mer för min del, var nog mer sliten än jag kände mig. Börjar antagligen bli för gammal för rockklubbar och öl och sånt.....INTE....skoja ba!!

Idag har vi haft rätt fullt upp, hör faktiskt inte till vanligheterna, men så var det och bips blev det lunch och nu hade jag kommit ihåg att köpa hem fibergröt, JIPPIE!!!! Det är de små, små detaljerna som förgyller vardagen...
Efter lunch så jobbade jag lite till...lyckades intala en av klienterna av vikten att ha en adventsstake i fönstret....till att börja med hävdade han att han faktiskt redan hade en stake...även om den kanske inte lyser. Hahahaha, gillar verkligen mitt jobb!

Åkte därför till ÖoB som för övrigt öppnade i torsdags tror jag det var och införskaffade därför nämnda klient en stake....som lyser. Och en matta till mig själv..ja, eller oss då...249:- och den var helt ok, får iaf duga tills den andra kommer iväg på kemtvätt, skulle tippa på nån gång i maj, juni..vi brukar ju sitta på tummen ett tag innan nåt händer, varför ila, måste vila...min slogan!
Köpte för all del saffran där också...15 kr påsen...tror det var rätt billigt med tanke på att saffranspriset visst sprungit iväg på sistone hehehe...man hänger väl med. :)
Hem och platta pannbiff, åkte sen och hämtade C på jobbet, hem och stuva makaroner samtidigt som jag försökte få till en lussebullsdeg, så den fick jäsa medan vi åt. Utbak av hela familjen, ja inte P då...eftersom jag tyckte han kunde sno ihop håret iaf eftersom det hänger och tappas överallt...då ville han inte baka längre. Nåja, vi andra bakade, både jag och barnen gjorde riktig fina lussekatter, C däremot gjorde manliga könsorgan. (Väx upp nån gång då)...haha nädå, han gjorde inte bara sånt, han gjorde faktiskt oxå riktigt fina lussekatter. Nu sitter jag här i röran och gräddar lussebullar..lugnt och skönt, ska snart sätta på lite kaffe och smaka de nygräddade bullarna och känna julefriden flöda......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen mor, trevligt att du slutat röka. Ses snart!

Marie sa...

Javisst är det trevligt lilla bubben...men jobbigt...saknar dig!

Anonym sa...

Fasen vad duktig du är! Kanske skulle haka på i antinikotinsvängen... Kram på dig & stå emot suget nu!