söndag 16 november 2008

Hej å hå va fort en helg kan gå!!

Jaha, så vart det söndag igen...i ren humanitär synvinker, så kan jag undra varför man ska jobba fem dagar och sen bara vara ledig två...borde vara tvärtom, tänk va mycket man skulle hinna med, både måsten och villsaker.

Men nu är det ju som det är och denna helg har jag faktiskt varit lite kreativ. Putsat både hall och köksfönster och satt upp gardiner. Även (med assistans af C) fått upp hallampor.
Torkat ur alla köksskåp, spis, ugn, ja rubbet..fy fan va jag är nöjd med mig. :)
Nu är det bara resten av huset kvar, blev rätt dammigt efter målarna också..å snart är det jul och adventshelgen ska vi ju iväg till Göteborg på jultjosan med C jobb så det känns lite som om jag måste bli färdig innan dess så det bara är att ställa upp stakarna och stjärnorna innan dess.

Göteborg ser jag fram emot, ska bli så himla skönt att bara få vara vi över en helg, ja, inte bara vi då, men utan barn som servas hela tiden. Strutta runt på stan och kanske råka slinka in på nåt ölkafé..lätt hänt. Förra gången vi var i Göteborg med C jobb så gick vi tillsammans med R o L till nån rockklubb (som jag glömt namnet på) och det var riktigt häftigt kul...det tål att repriseras. Bra mycket bättre än de vanliga klubbarna med blink och dunk, typ Harrys och sånt.

Nu ska jag ta en liten pokerturnering, se på "ensam mamma söker", köra lite gummibandsträning, studsa in i duschen och sen tror jag det blir godnatt...man blir trött av att städa kök, i synnerhet mitt matflottiga...
Verkar ju som om jag har haft en riktigt rolig och givande helg...not...men det var nog ungefär vad jag hann med....hann jag med mig? Näe, inte så mycket då, tar det annan dag när latmasken är vaken..brukar han ju va för det mesta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt imponerad!! av din hemma träning, har sjäv varit i Dk hela hegen och haft det gutt. Nu är det jobb hela veckan, ses vi på torsdag? Maria

Marie sa...

Ja, jag är själv imponerad, haha. Men faktum är att axlar och det kändes bättre redan efter första passet på jobbet, så jag försöker hålla efter, tar inte så många minuter. Klart vi ses på torsdag, har ju blitt tränoholic. ;D