måndag 3 november 2008

Trött måndag

Det var inte roligt i morse när mobilen började spela 06.20, det blev ett par snoozningar innan man kom upp. Eftersom söndagens sovmorgon blev i längsta laget så ville inte sömnen infinna sig när den skulle. När huset blivit lungt framåt 22.30 satt vi på en skräckis, P2 hette den och den var faktiskt helt ok. Men efter 03.00 någon gång så kom äntligen John Blund.

Gått som i dimma hela dagen, men det har varit rätt fullt upp så det gick bra ändå.
Efter jobbet tiggde jag min käre kollega om skjuts hem, man tjänar trots allt 10 min på
att åka bil jämfört med att powerwalka. Haha!!
Väl hemkommen dök jag ner i frysen och där hittade jag faktiskt en ring falukorv. Hurra!
Ugnsfalu med tomater, lök och senap blir kanon. Hackar och skär samtidig som jag ringer C och frågar om han bokat hyrbil för torsdag o fredag ännu eftersom jag anser att jag behöver bilen de dagarna pga hämtning från träning och lite helghandling, kommer helt plötsligt på att det är onsdag, fredag jag behöver bil...typiskt mig. Men bil är redan bokad, så skit samma, C hinner hem till hämtning i alla fall på onsdagen.

Efter undanplockning och disk så är klockan slagen 19.11, C lägger sig och stänger ögonen i fem min innan ungar ska hämtas kring stan och jag tänkte ta en liiiten pokerturnering, har haft flyt det sista, så det är väl bara att passa på.
Ikväll blir det nog nattning av mig innan ungarna nattar sig....man är ju inte 25 längre och då kräver kroppen sina 8 timmars skönhetssömn för att inte rasa ihop alldeles.

2 kommentarer:

Anonym sa...

06.20 är ju rena sovmorgonen! Här går vi upp vid 05.45 för att hinna rasta hunden & få iväg sonen till dagis... Pust. Ska strax gå o sova då jag av erfarenhet vet att tisdagar är pest. Natti stumpan! Ps. får jag länka din blogg? ds

Marie sa...

Jo, men med tanke på att jag somnade vid tre så kändes det inte som en sådan...jag lovar! Ja, länka du...tror hela Sverige brinner av iver att läsa om mitt liv hahaha