torsdag 6 november 2008

Skor, läxor och köttfärs

Klockan var nog inte mer än 4.30 när C:s mobil drog igång...snooze...ring igen, denna gång mobil nummer två, snooze även på den, sen ringer mobil nr ett ännu en gång och i samma veva drar telefonväckning från Telia igång....sen är C äntligen uppe och jag får somna om en liten stund.
Är mer död än levande när min egen mobil då drar igång vid 6.15..kör lite snooze jag också. Finns det en bättre uppfinning??

Åkte och tvättade jobbarbilen idag...det var faktiskt kul..ingen av oss hade gjort detta på egen hand innan så vi frågade en rätt road expedit på Preem hur man ska göra, hon log så sött och förklarade det fruktansvärt okomplicerade i att köra in en bil i biltvätten.
Ännu roligare hade jag när det sen visade sig att M, min kollega inte tvättat bil i automat tidigare, ej heller hade hon sett hur det gick till.
Efter konstens alla regler monterade vi loss antennen på taket och flippade backspeglarna (som för övrigt flippade tillbaka av sig själva när borstarna drog förbi). In körde vi och stannade lydigt när skylten sa STOPP! Inknappning av kod och sen gick vi ut för att ta ett välförtjänt bloss.
När sen de stora borstarna for fram över vår lilla Toyota hörde jag bredvid mig ett väsande Ooooj!!! Det var M som var djupt fascinerad av detta skådespel och för all del lite oroad också över backspeglarna som nu inte var tiltade. Detta Ooooj upprepades tre ggr innan bilen så var färdigtvättad, så jag låg ner och skrattade...jaja, låter säkert inte lika kul här som det var att uppleva det live.

Sen 11.30 dags för min veckliga gympa, mage, rumpa lår och jag ger mig fan på att M...min kära väninna som för övrigt också leder denna gympa tog det vääääldigt försiktigt förra veckan för att jag skulle få för mig att det ju inte är så jobbigt....men idag....var det jobbigt...svettig och trött var jag och när passet var färdigt och jag satt i bilen igen började både armar och ben att vibrera.
Man får nog vara glad om man kommer ur sängen i morgon för nu har jag ONT i rumpa, midja och för all del de flesta musklerna i kroppen....men å andra sidan...vilken babe jag kommer att bli när det är dags för beach -09...då kan man ju köpa den där absolut minimalaste bikinin...eller inte haha.

Väl hemkommen efter jobbet så skulle det inköpas vinterstövlar till J, struttade in på skomagasinet och eftersom hon är sin mors dotter så tog det inte mer än en kvart för henne att bestämma sig för vilka hon ville ha. Fort in, handla snabbt, fort ut. Tänk om alla skulle handla så, då skulle det ju aldrig bli några köer...eller hur. :)
En sväng förbi apoteket för att inhandla Alvedon (två barn klagar på huvudvärk), hittade Reliv som var billigare, men innehöll exakt samma verksamma ämne från exakt samma tillverkare...VARFÖR kära Aztra gör man så????
Tog sen en avstickare till Citygross i förhoppningen om att få tag på den enormt billiga köttfärsen...hade de någon?? Näeee...kom ut med två farsdagskort i näven istället..slanken tog mig ju att det faktiskt är fars dag på söndag vilket innebär att barnens pappa i Vuollerim återigen får sitt farsdagskort några dagar försent. Inte för att han bryr sig så mycket om tidsperspektivet..är nog jag som lägger mer vikt i det. Rätt ska vara rätt!
Studsade sen in på Willys och införskaffade 1 kg dyr köttfärs istället och sedan blev det köttfärssås med makaroner enligt önskemål från J.
Disken avklarad, guuuu va dutti jag varit då, så nu sitter jag här, ska ta en poker och varva ner och vänta på att lilla gubben ska komma från Helsingborg för att sen åka vidare till Skövde i morgonbitti...känns verkligen som om vi hunnit umgås denna vecka...not, får väl pyssla om varann lite till helgen istället då mellan städ, tvätt, kiosk/entre på innebandy för damer på lördag och sen som supporter för J innebandylag på söndag.
Börjar längta efter en sån där jättetrist, ledig dag då det händer absolut ingenting, nån kommer hem med en hämtpizza och nån annan zappar tv-kanaler så man bara kan få ligga i soffan och göra....ingenting.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Ligger nog i släkten att vara extremt svårväckt... Fast jag har blivit bättre på att kliva upp sen jag blev mamma & mer...vuxen..? Guuud va du e dutti med ditt tränande, måste erkänna att jag har liite svårt att se det framför mig, men undrens tid är ju inte förbi ännu! Blev en hel roman (nästan) här, nu ska jag uppdatera själv, men lär väl inte kunna skryta som du... Kram!

Anonym sa...

Hej!Shit vad bra du är som är ute och gå oxå! Inte bra det här med bloggand...mer beroende för mig.
Kram o Natti