torsdag 13 november 2008

Gääääsp!

Spontankomihåg på morgonen att vi skulle på föreläsning hela förmiddagen, så nån gympa blev det inte, MEN ska fan i mig gympa på egen hand när jag kommer hem, har faktiskt både golv och gummiband hemma, ungarna får vara hungriga en stund i kväll, blev faktiskt besviken över detta. Ännu mer besviken blev jag när föreläsaren var stopptrist...höll på att somna flera gånger, dessutom svängde han sig med termer en annan inte hört + att han lät ungefär som en talbok, en inte alltför spännande sådan. MEN..ett och annat matnyttigt sa han faktiskt.



Nåväl..studsade hem på lunch och intog min obligatoriska fibergröt med macka, mätt i magen intog jag soffläge i ca 34 minuter. Sen struttade jag iväg igen och hälsade på ett par gubbar, filåt...det heter ju klienter. Ringde lite samtal och dokumenterade...usch vad vi slarvar med det..minns ju knappt vad man har gjort i efterhand, men vi redde ut det till slut. Skärpning M & M!!!!!

Hemkommen efter jobbet så slängde jag i en maskin tvätt, rotade i frysen efter nåt ätbart och ringde sen lilla gubben för att höra om han var sugen på att följa med o handla..de va han.
Lite egen tid blev det då på.....Kvantum. Jippie!!!
Hem igen då för matlagning eller uppvärmning, blev faktiskt rester idag och det funkar.
Rättade O matteläxa, ringde P o J pappa för att rapportera om gårdagens utvecklingssamtal.
Beställde Pandagrejor som J sålt, naturligtvis ett par dagar för sent så man får hålla tummarna för att grejorna kommer.

C sitter då och jobbar, inne på elfte arbetstimmen idag och jag ska strax hänga tvätt nr 2...undrar varför man inte kör med engångskläder, använd och släng, det funkar ju med muggar och sånt, och så släpper man ju inte ut en massa tvättmedelsrester och sköljmedelsrester i naturen, fast å andra sidan, vad släpps ut vid tillverkning av engångskläder?? Antar att någon doktorerat i detta eller så kommer nog nån att göra det för det känns verkligen som ett viktigt ämne att avhandla.

Fredag i morgon...ser fram emot detta...godis, mjukisbyxor, soffläge och IDOL på teve. YES, YES, YES!!!!!!!!!!!!!!

P.S Till min personlige tränare: Ja, jag har kört, benlyften som dödar magen, gummiband i rodd, bakom rygg och den som fixar mina axlar. Även plankan även om jag hatar den. :) D.S

Inga kommentarer: