onsdag 26 november 2008

Powerwalka...

....kan man kanske inte kalla det när man struttar hem efter jobbet med en påse, LITEN påse, men dock en påse lösgodis i näven. Känns lite som fusk, men samtidigt så är människan svag och frestelsen stark...så det så! Nåväl, finns nog människor som gjort värre saker, dessutom har jag mått lite tjuvtjockt sen dess och det är antagligen rätt åt mig.

Vaknade före klockan i morse, antar att det beror på att jag somnade som ett litet oskyldigt barn strax efter 22 i gårkväll. Men det var sannerligen inte skönt att vakna, pannan hade stannat någon gång under natten (varför gör den alltid sånt på natten när ingen märker det?), det var alltså svinkallt inne, 15 grader...ingen temp jag rekommenderar.
Har varit frusen hela dagen idag bara för det, hem på lunchen, då hade tempen stigit till 18 grader, kändes fortfarande kallt och till på köpet var mina fiberhavregryn slut så det blev äggmackor till lunch, för all del fullt ätbart, men kan inte mäta sig med min fibergröt.
Konstig sak att bli beroende av. :)
La mig i soffan med filt och täcke för att försöka få upp tempen, ställde alarmet "just in case" och slocknade naturligvis, när larmet sen ringde och jag såg hur ljust det var så ropade jag på C; "vi har försovit oss så in i hel.....e!!! Men...var i jösse namn är karln!!?? Hmm, nää, förresten, det måste naturligvis vara lördag och jag har sovit middag!!?? Eller?? Nähä, var det bara lunch...ok, tillbaka till verkligheten, men jösses va djupt jag måste somnat eftersom det tog sån tid att fatta var i tidsrymden jag befann mig.

Efter jobbet hade huset återtagit sin normala temperatur, det var skönt, värmde rester till mat och sen åkte C iväg för att lyssna på dottern som skulle sjunga på "öppen scen" tror jag det hette. Själv drog jag igång med dammtrasa i vardagsrummet och sen tog jag disken och nu har jag bryggt lite kaffe och ska ta en cig o ev en liiiiten poker innan bädden.

Inga kommentarer: