måndag 24 november 2008

Jag ser det snöar....

...det va ju roligt hurra!! Fast nu närmar det sig nollan på termometern, sååååå det lär väl töa bort. Fast lite ljusare blev det en stund. Måndag är ju alltid måndag, man känner sig sliten fast man varit ledig en helg...hmm, fast ledig har man ju inte varit med tanke på mitt fejande som faktiskt fortfarande håller på, måste, måste, måste bli färdig innan helgen. Och det gör jag nog om jag sätter lite fart. Nåväl, dagen har väl rullat på ungefär som vanligt, vi blev bjudna på räkmacka och kaffe på sjukhuset av en klient och hur vi än försökte så gick det inte att tacka nej, han var minst sagt bestämd på den punkten. Å den va god!



Sen hade vi tvättdag hos en annan och det flöt på och vi blev färdiga i lagom tid så vi kunde lulla hem sen. Kollade frysen så det blir kåldolmar till middag och ungarna får köttfärssås och pasta.

Tänkte jag skulle få ut hyllan i hallen sen i kväll så det blir nån ordning här i vardagsrummet.
Baxade även ut pianot i hallen (igen), med lite assistans av C...eller var det han som baxade och jag som assisterade lite?? Hmmm...vissa saker förtränger man. Men nu är det nästan klart..önskar ibland att det fanns några fler timmar på dygnet och lite mer ork/energi i kroppen.

Efter det bär det iväg upp till ungarnas rum och det brukar ju vara allt annat än kul...så mycket skit de kan samla på sig....suck och stön, men sen är det ju färdigt i alla fall.
Å på fredag åker stakarna fram så blir det lite mys o så, sen till veckan får det bli pepparkaksbak och lussekattsbak för de ungar som orkar och har tid...i fjol vill jag minnas att de inte hade så mycket av varken det ena eller andra.

Jösses, snart jul igen...fast mysigt i år eftersom alla barn (utom den störste, så vitt jag vet iaf) är hemma. Inge kul med jul utan barn, även om de börjar bli stora. Vartannat år kan jag lika gärna jobba eller åka iväg och göra nåt helt annat...bara bojkotta julen helt enkelt, fasen va lungt och skönt det skulle vara o sen komma hem typ på juldagen och ta emot ungarna och fira då istället.

Nä, nu har jag knappt suttit på häcken sen jag kom från jobbet, så nu ska jag spela lite poker och relaxa...håll tummarna för vinst!!

Inga kommentarer: