fredag 7 november 2008

Thank god it´s friday

Äntligen kommer den efterlängtade fredagen, känns som om det varit massor denna vecka...fast veckan är ju inte slut än, det slog mig nyss att jag ska ju vara kioskföreståndare eller entrébetalningsmottagerska på damernas innebandy i morgon och sen ska jag heja på J:s innebandylag på Söndag, så helgen är ju räddad.

Jag hörde faktiskt inte en enda av C:s väckningar i morse, vaknade till lite av att duschen strilade men hade inga problem att somna om.
Följde med en av våra klienter på Citygross idag och då passade jag på att inhandla den förbannade köttfärsen som jag jagat hela veckan, det blev ju rena lynchstämningen när den stackars malaren körde in vagnen med nymald köttfärs i butiken, så jag gjorde som de andra, snodde två paket direkt från vagnen och skyndade därifrån med en känsla av tillfredsställelese att äntligen fått tag i den...ja köttfärsen.

Stämplade ut 16.30 med väldigt gott samvete, fick nästan ingen lunch för det körde ihop sig lite, först möte med bossen och sen ett löfte till en klient att vara där strax före 13...men det löste sig med expresslunch.
J ringde mig och ville ha skjuts hem från en kompis och jag ringde hem för godisbeställning inför fredagsmyset, endast O var hemma, ringde då till P som precis stod utanför dörren och sen R som ju var på nån hästkurs som jag förträngt och glömt.
Sen ringde C och berättade att han ville ha hämtning vid biluthyrningen strax före 19 och innan dess ska jag försöka klura ut vad vi ska äta då sen när alla är samlade.

Kl 20, då ska jag parkera min ädla häck i soffan för då börjar Idol med stort I, det är rocktema ikväll och de har valt två Bon Jovilåtar till min stora förtjusning...o mest förtjust blir jag ju att han från Malta.....han med de sammetsbruna ögonen (låter lite tantsjuk nu, men det gör inget) Kevin tror jag han heter ska sjunga en av dem...de e min kväll i kväll!!
P ska ut o ranta ikväll som omväxling, nåt jag verkligen uppmuntrar, han upphör aldrig att förvåna. En kompis till honom har bjudit med honom till Allianskyrkan på något som heter "tonår". Kul tycker jag, för han bor i princip vid datorn annars....men å andra sidan hade det varit väldans jobbigt om han sprang på stan på kvällarna....helt ok för mig om han går till allianskyrkan emellanåt och att han sitter vid datorn annars...usch...men av två onda saker väljer man ju det minst onda.
Nej, dags för en fredagsdusch och lite matlagning....sen har jag en mastodontchokladkaka att frossa på...de e fredagsmys de!! :D

Kan ju tillägga då att när jag väl parkerat min ädla bakdel i soffan så lär jag aldrig komma upp igen...varenda muskel i min kropp vrålar så fort jag rör mig...lår, rumpa, mage, sidorna, axlarna, biceps och triceps...ja allt vad de nu heter....kan bara säga: TACK M för att du parkerar mig i ryggläge i soffan precis hela fredagkvällen...för där trivs jag vettu....ser fram emot nästa veckas gympa...du kanske har hittat fler muskler man kan plåga? :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Du som inte hade nåt intressant att skriva om... Bloggar ju mer & roligare än mig! Hoppas du har lite ork över till gullgrisen ikväll! Ses sen. Kram.