måndag 17 november 2008

Orättvist!!!

Att skolbarnen är lediga på onsdag...det vill jag oxå vara!!!
Så dyngtrött i morse, hade av någon anledning svårt att somna i gårkväll, såg nån sjuk film: "You don´t mess with the Zohan", penisskämten var roliga den första kvarten eller kanske 20 min, sen blev det gäspen. Fast somna var svårt, märkligt eftersom jag ju var uppe rätt tidigt på morgonen.
I morse hade jag kunna sälja det mesta för att få sova en stund till.
Till jobbet kom jag iaf och vi tog en kopp kaffe och försökte strukturera upp vår vecka...usch så stressigt det börjar :D Sen åkte vi ner till IFO för lite dokumentation samt kaffe o fralla.

Första besöket var stökigt, men det löste sig till slut även om det drog ut på tiden, den traditionella fibergröten till lunch och så hängde jag en maskin tvätt, gillar den grejen på tvättmaskinen att jag kan ladda den kvällen innan och sen ställa in den så den är färdig när JAG har tid att hänga. Programmerade en ny maskin som då var färdig när jag kom hem från jobbet...smutt!!!

Nya besök på em, lite matlagning på ett ställe, läkarbesök på ett annat och jag blev bjuden på fika på sjukhuset av min klient. Tack, det var snällt!
Sen dokumenterade vi vår dag, stämplade ut för att sen strutta över till ICA matjätten..bär lite emot att gå in där för utanför dörren stod en stor skylt om nåt kött som var billigt för att det var "dåligt datum"...hmmm, visste inte att de kategoriserades som bra och dåliga datum, bra och dåliga dagar har man ju hört talas om och för all del upplevt också. Undrar då vilka datum som är dåliga och vilka som är bra...ska kolla om nån har doktorerat i ämnet. Skit samma, jag skulle i vilket fall bara ha flingor, fil och bröd och så vitt jag kunde se var datumet på dessa varor bra.

Väl hemma så kollade körde jag ner J till innebandyträningen, kollade mailen, tinade korv stroganoff, kokade ris och bulgur samtidig som jag lade en patience på datorn. Hängde en maskin tvätt och medan maten blev färdig vek jag torr tvätt.
Fortsatte med tvätten efter maten...antar att intresseklubben flaggar febrilt just nu. :)
Satte mig i soffan i en kvart eller så och sen var det dags att hämta J från träningen.
Känner mig ungefär lika alert som ett utsketet päron just nu, dessutom har jag nog fått magkatarr (igen). Är det verkligen normalt att den kommer och går? Inge skönt tycker jag , så nu är det lite stackars mig igen.

Så gick denna dag och vi är en dag närmare helg igen...ska bli skönt haha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du e dutti som aktiverar dig med massa saker hela tiden! Har nog inte hälften av din energi...dessutom mår jag illa... =( Natti.

Marie sa...

Hmmm..tack tror jag :) Fast det handlar inte om att aktivera mig..mer om att det tillhör vardagens måsten.....fast jag mår inte illa...