söndag 2 november 2008

Livet börjar efter fyrtio

Jaha...så börjar mitt nya liv då...blogga....har väl aldrig ansett att mitt liv är så intressant så det behöver läggas ut till allmän beskådan egentligen, men eftersom väldigt många andra anser att deras liv är det så tänkte jag att ja va fan, då är väl mitt liv lika intressant.

Jag tänker faktiskt börja med förra lördagkvällen då vi satt här hemma i glada vänners lag och tog en pilsner eller två och hade det riktigt trevligt. Eftersom min käre make fick en anmälan till Göteborsvarvet i födelsedagspresent så har samtalen handlat en del om träning, kost och ömma muskler sista tiden . Så även i lördags halkade samtalet på något vis dit och hur det nu halkade in på kommunalanställdas rätt att gympa på arbetstid vet jag inte.....men hur som helst så blev det så att jag hamnade på mage-rumpa-lår-gympan i torsdags. Anledningen till att jag gick dit över huvud taget var nog först och främst mina nära och käras skeptisism till att jag skulle gå dit, men jag kände väl som så att 45 minuter ska väl även jag orka med trots 25 års stillasittande. Sagt och gjort, jag var på plats 10 min innan start iförd mina för ändamålet nyinköpta skor, urtvättad t-shirt och brallor. Tycker själv att jag lyckades hänga med rätt bra, inte särskilt andfådd och övningarna var lagom hårda. Blev jätteglad när gummibanden åkte fram, det var ju mumma för mina axlar och min rygg. Lite jobbigt blev det dock när det blev situps och nåt som kallades för plankan, men jag överlevde det också....trodde jag.



Följande morgon kände jag verkligen att jag hade en rumpa...en mage och för all del även bröstmuskler....riktigt ont gjorde det och dagen efter var ännu värre. (ingen konst att blogga heller, detta är bara 45 minuter av mitt liv, tänkte ju täcka även resten av veckan, hoppas det finns plats på internet). Nåväl, torsdag efter gympan fortsatte jag jobba, sista kvarten på jobbet tillbringade jag i en av kommunen inlånad massagestol, guuuu va gött!!!! Sen blev det en snabb sk "powerwalk" hem. Rensade köket (som ingen orkat dagen innan), inventerade kyl/frys efter middagsmat och när den tinar kör jag lite poker...



Fredagen som faktiskt är dag före röd dag så slutar jag redan 16.00, rätt skönt, sista arbetskvarten tar jag åter i massagestolen. VILL ha en sån hemma framför TV:n. Snabb promenad hem igen...promenaderna beror inte på att jag har blivit hurtig, utan mer på att C har bilen i Husqvarna var och varannan dag. Körde ju ihop sig lite när sonen som varit hos en kompis och lanat sen igår morse skulle hem och ingen C kommit hem med bilen ännu. Men som tur är finns ju världens bästa J, så han hämtade P.

Dottern skulle ha en kompis på övernattning, de var ute och "trickortreatade", synd om ena grannen som inget godis hade hemma, denne fick brevlådan fylld av toapapper...

Tacos till middag och sen idol på tv, kan inte bli bättre.



Lördag.....ja då kommer den glade målaren kl 8, fast man var ju vaken sen 07.17 så det var ingen fara, mer rädd för att jag börjar bli gammal när man inte kan sova på mornarna längre.

Det blir jättefint i vår hall och på måndag är det färdigt sånär som på golvet och trappen då, men det blir ju när det blir.

Har inte gjort mycket vettigt idag egentligen, C har jobbat, jag har tvättat, spelat lite poker, plockat lite o bara haft det bra. Pallrade oss i säng framåt 02.30, vet inte när jag var vaken så länge senast.....



Så blev det söndag då och då kom C flickor redan 08.30, försökte somna om och det gick tydligen alldeles utmärkt för när jag sen steg upp så var klockan ett!!!!! Haha, jag är fortfarande ung!!!

Efter "frukost" så började jag med detta och nu har snart hela dagen gått utan att jag gjort ett skit. Men.....man ska ju helga vilodagen var det någon som sa.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag kommer följa din blogg! Så himla kul att se vad som händer i ert liv, eftersom vi bor så långt ifrån varandra & inte kan träffas så ofta... Puss & kram!

Anna sa...

Jag kommer helt klart att följa din blogg syster. Kram <3