onsdag 19 november 2008

Rocky...

...och jag lär väl knappast kunna läggas i samma låda antar jag, men igår kväll fick jag ett sms av min personliga tränare M som talade om att det fanns några platser kvar på boxningen idag...jahaaaa tänkte jag då lite så där tveksamt...boxas...jag...njaeäää, tror inte det. Men så idag när jag vaknade så tror jag att den där lille jävulen som gör så att jag går "all in" i poker vaknade samtidigt och så vips så ringde jag då till M som inte svarade och då tänkte jag väl att jaja, tar det en annan gång då, men så ringde hon upp och bips så lovade jag att göra vad jag kan för att hinna dit (det börjar redan 18, lite stressigt om man slutar 17). Men, effektiv som man är så var jag färdig med alla sysslor så C kunde hämta mig på jobbet kl 16. Perfekt, hem och stoppade i mig ett par mackor och en kopp kaffe, eftersom C lovat fixa mat idag så tänker jag inte engagera mig mer än så.

Det blev mycket vips och bips!! :D
Precis innan jag tänkte åka ringde J från en kompis och behövde hämtning så det fick bli det först. Sen iväg...det var rätt många pruppor där i väldigt varierande åldrar, tror inte ens att jag var äldst. :) Vi drog iväg i galopp kring salen några varv, jo , det var jobbigt..man har ju kondis som en vältränad 107-åring, men hängde på och det tog ju slut, sen fick vi stå och slå på varandra. Ja, inte bokstavligen man hade ju såna platta hanskar på händerna och så slog vi på de. Faktiskt skitkul, men jobbigt, mjölksyran i överarmarna gjorde sig påmind efter en stund och det var ungefär lika jobbigt att ta emot slag som att dela ut.
JAG tycker att jag hängde med hyfsat ända tills vi skulle göra "upphopp", efter några såna började det brusa i huvudet, flimra för ögonen och salivavsöndringen ökade drastiskt, försökte ignorera detta till en börjar, tänkte att "det går väl över". Ställde sen upp som alla andra på led och vi skulle gå runt typ i stationer och göra olika boxningsmoment...men då fick jag sätta mig o stoppa i mig vatten och göra nada.
Av detta har jag då lärt mig...a)man bör nog vara något mer vältränad än jag för att orka b) man bör nog äta mer än två korvmackor innan man gör av med all denna energi c) ska köra lite egen träning för att få upp kondisen innan jag ger mig in i detta igen.

För det tror jag nog att jag vill för det var kul....får bli mitt mål efter jul då...att få upp lite kondis och lite mer magmuskler för de är fan i mej obefintliga.
Väl hemkommen luktade det mat och det var nog precis vad jag behövde då för att bygga upp mitt energilager igen, totalt slut, ingen kraft i armarna..hmmm, jag var nog väldigt nära döden. Fniss.
Men nu är jag nyduschad, mätt och känner mig trots allt rätt nöjd med mig själv och i morgon är det mage-rumpa-lår-gympa igen och det är gympa mer för folk i min kondition. Men nu ska jag gå upp och säga natti till J som åkt skridskor och simmat hela dagen och är rätt knäckt även hon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rocky! Du ska vara hel nöjd med dig sjäv, jag tycker du skötte dig jätte bra men som sagt man måste känna efter och köra så mycket man orka själv. Vi ses snart i Ringen.
Kram Pt

Anonym sa...

Whahhahahah!!! Hade velat se detta! Tack för ett gott skratt! =o Kramis!

Marie sa...

Ja du svägerskan...jag försöker i alla fall, sen är det ju som med sex...är aldrig lika kul att se/läsa om det som att uppleva det. Kramen på sig

Marie sa...

Tack Pt! Det värmer...men jag va inte mycket att ha i gårkväll. :) Kram tebax