lördag 22 november 2008

Städdille

Jaha...jag missade visst att blogga på fredagen, men det hände väl inte så mycket annorlunda än förra fredagen, så man kan ju läsa den om man vill veta hur fredagen var. :)

I morse vaknade jag med ett ryck strax efter halv sju och trodde jag hade försovit mig, rätt skönt att inse att så inte var fallet. Somnade om och vaknade igen framåt nio, en mer human tid att stiga upp en lördagmorgon. Kaffe, macka och lite morgonpoker...förlorade två turneringar så jag lade ner det sen...blir så jävla less när det ska va på det viset.

Sen drog jag igång med sovrummet, slängde ut sängkläderna på vädring medan jag putsade fönster och städade....nån som har en aning om hur mycket damm det kan samlas ovanpå en garderob??? Antar att man borde städa oftare, men hur kul är det!? När det var klart tog jag in de fräscha sängkläderna och bäddade rent, ska bli mysigt att krypa ner där sen...luktar så gott...iaf i kväll...går ju över rätt fort den där nybäddade känslan.

C fixade med telefon/internetkablarna som låg som ett ormbo i hallen efter renoveringen av väggarna, ska köpa en hylla så fort lönen kommer som vi kan ha telefon och router på..fiiiint!!
Rensat skrubbiroben i hallen också från allt inslängt, vissa grejor ska ju överhuvudtaget inte vistas där, utan i källaren, sommar/vår/höst-jackor åkte i tvätten...tro´t eller ej, blir nog ordning och reda hos famljen Heinbäck/Lidström så småningom.

Synd bara att det håller i sig så kort tid.....voffö e de på detta viset!!?? Jo, det ska jag berätta: vi är en samling slarviga och lata människor som hamnat under samma tak...hade ju underlättat om åtminstone en av oss haft lite ordningssinne och för all del städlust lite oftare oxå.
Framåt sextiden slängde jag mig handlöst i bilen för att hämta J som var hos A, en sväng förbi Willys och sen hem och kasta ihop lite mat, sen slängde jag mig handlöst även i soffan...det var skönt, jösses va trött jag är...vila lite, sen dusch och sen blir det nog gonatt...tänkte komma upp i tid i morgon också och hinna lite innan vi (jag o J) drar iväg till Lagan för innebandymatch, ska bli kul och spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorron! Är på jobbet..fullt ös!
Varit i Jönköping och julshoppat, vinkväll, fixat löven i trädgården och kört fyrhjuling. Bra helg! Därför helt ok att jobba hela dagen. Hoppas att jag oxå får en släng av städdille. Kram

Marie sa...

Jösses jösses, jag som tyckte jag hade fått en energikick. :D Kram på sig!