tisdag 4 november 2008

Tisdag blev det...

Betydligt piggare i morse...fast det betyder inte pigg...det är jag bara när det är helg, ett mycket märkligt fenomen. Nåväl, dagen rusade på...hem på lunchen för att öppna luckan till vindan för sotaren (som vi glömde igår när han var här). Rätt typiskt...åt en snabb fibergröt med macka o ilade sen till jobbet igen efter bara en halvtimmes rast, planen var att sluta lite tidigare istället, det är en av fördelarna med flextid. Men det sket sig så jag kom från jobbet närmare 17.15 istället. Naturligtvis powerwalkade jag hem...dutti ja!!!
Då satt O med matteläxor som skulle rättas och sedan fixade jag middag som jag för en gångs skull hade lagt fram så den var redan upptinad, panerade så dessa stackars fiskar, kokade potatis, bulgur samt sås och nånstans i förbifarten hackade jag upp ett stackars salladshuvud som defenitivt sett bättre dagar.

Strax efter 18 kom då C o äldsta dottern hem o vi åt, min dotter däremot tillbringade middagstiden på Citygross med en kompis för Bert Karlsson var ju där och hon föredrar tydligen hans sällskap före familjens. Hon kom i allafall hem med två signerade böcker: Berts fräckisar, varav O hade beställt den ena. Men den va skitkul, har läst och fnittrat tillsammans med J och R. Ni anar inte hur många snuskiga orter det finns i Sverige..i Jämtland tex kan man bo på Snorres väg och i Boden på Snorres gränd, i Dalarna på Ryckepungsvägen eller som här i Småland då...där kan du bo i Pung.....jamen hallå!!! Vem vill bo i Pung???!!!!

Framåt 19.30 kör jag så C till träning samtidigt som jag plockar upp O på scouterna...studsar sen hem för att ta reda på disken...för det är då ingen risk att nån annan gjort det. :(
Skiter i disken en stund och kör en double through turnering på PKR...det är betydligt roligare...nackdelen när man tar lite egen tid är ju att allt det tråkiga finns kvar, men det är ju smällar man får ta. Vet inte riktigt när man annars ska få egen tid, ungarna är ju vakna till framåt 22 och efter det är man själv mer död än levande....får väl ta den tiden sen när de flyttat då...är ju trots allt inte mer än....hmmmm..8-10 år kvar.

Jo, förresten, jag har ju gummibandstränat lite på egen hand i kväll också, blir så himla stolt över mig själv när jag gör sånt...hör inte till vanligheterna, blir mest när mina axlar och nacken gör sig påminda...undrar varför det är så...
Nähä, bäst att koncentrera mig på pokern istället!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ÄR dutti! Tänkte med jag skulle träna lite ikväll, får väl se om jag kommer loss från vår NYA dator... =)

Anna sa...

Jag har bott på snorresgrän i Boden, inte direkt att man skröt om de precis. Och just exakt; Vem fan vill bo i Pung? Eller trosa?