tisdag 11 november 2008

Stackas stackas.....

mej!! Åkte o jobbade som vanligt igår (måndag), lite huvudvärk hade jag, men det är inte så ovanligt. Men sen när vi satt hos en klient och pratade så började jag frysa och huvudet växte en dm i omkrets på bara 24 sekunder....märkligt.

Åkte hem på lunch och kollade tempen och mycket riktigt, den visade 38 grader och en annan som ligger kring 36,7 vanligtvis är då närmare döden än livet.

Ringde min kollega och bäddade ner mig, borde veta bättre än att lägga mig sjuk hemma hos oss...strax efter 12 kom barn nr 1 hem...framåt 13 kom C hem för att jobba hemifrån vilket innebär en del snack i telefon och även skrik genom datorn med sina kollegor...nån gång framåt 14 kom så barn nr 2 hem och mellan 15 och 16 barn nr 3 och 4. Av någon anledning slår alla ner handtaget när de ska öppna..jaja, låter säkert gnälligt, men så är det, sen börjar ju alla kompisar ringa och sen skulle vi äta och sen är det bara en massa folk överallt.

(Tisdag)
Nu är huset folktomt....måste sova måste sova måste sova....funkar det då?? Näe!!

Mår iaf bättre idag och hoppas jag är pigg i morrn, ska ju till Horda (där har jag aldrig varit) och träffa hemtjänsten. Å där har jag varit idag (onsdag), (pigg som en nötkärna)...Vuollerim framstår som rena storstan om man jämför..vi var t.o.m in i den pyttelilla affären och köpte en dricka. Det var så pyttlitet allt, på hyllorna stod typ tre pkt hallonkräm, två pkt nyponsoppa och så bara ett par av varje av allt...gulligt!! Kvinnorna i hemtjänsten (även det en liten gullig grupp på fyra pers) var väldigt trevliga och bjöd på både kaffe och bröd...fick vi när vi var och hälsade på hemtjänsten i Bredaryd också. (kaffe, äppelkaka och vaniljsås).Tilläggas kan att vi hälsat på åtta eller om det är nio hemtjänstgrupper istan...fick vi fika där?? Näe...ev kanske vi fick en kopp kaffe på nåt ställe, men tvivlar på det. Folk är faktiskt trevligare på landet. :D

Har precis slängt in tvätt i maskinen samt en pannkaka med bacon i ugnen. C på väg hem från Husqvarna men fastnade strax innan Jönköping för där hade det varit en trafikolycka...stackars de som inte fick komma hem som de ville.
Får se när han kommer hem.
Jag och sonen ska på utvecklingssamtal kl 20 och sen är det bara några timmar kvar tills Games Mania slår upp portarna för ett nytt expansion till WOW...å där ska vi visst vara då. HURRA!! Vill absolut inte riskera att han går dit på lunchen i morgon och spelen är slut för då tror jag inte helgen blir särskilt kul på våran gata i stan.

Torsdag i morgon och då ska kroppen få sitt..tänk att man skulle bli en sån träningsfantast på gamla dar, det var det nog ingen som trodde. Räknar inte med träningsvärk denna gång för dent gick över rätt fort förra gången så då borde jag vara så gott som topptränad...eller hur??!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite sjuk är du nog allt... Stackars! Men, har du varit i eller ska du till metropolen Horda..? Kry på di'!

Marie sa...

Dags att ta på gogglesarna gumsan...det är en parentes där det står Onsdag juh! Är påkryad, tack!