tisdag 18 november 2008

Brandmän och föräldramöte

Nää, det hör väl kanske inte ihop, såvida brandmännen är pappor...och det kan de ju vara...såvida det inte är brandkvinnor, för då är de ju självklart mammor...ja om de har barn vill säga. Försöker skriva doktorsavhandling...tycker själv jag lyckas rätt bra. :)

Jaja, idag har jag varit på introduktionsinformation för nyanställda, gått igenom rättigheter och skyldigheter som anställd, bl.a att man måste utföra sitt jobb för att få lön...tänka sig!! Att jag som passerat 40 har sex.....hrmm semesterdagar mer än den som är 39...känns fint!
Ja, å så en massa annat om intranätet och företagshälsa och blablabla...man slutar faktiskt lyssna efter fikat.
Efter lunch då jag..äh, ni som läst innan vet vad jag äter till lunch, då bar det av till brandstationen och där finns det följaktligen BRANDMÄN, ni vet de där som poserar i kalendrar med bar överkropp och lite lagom svettiga (eller nyduschade kanske) å har man tur så håller de i slangen...hehehe. Nåväl, det fanns inte en halvnaken brandman så långt man såg ,(besviken) än mindre fick man se nån slang..eller det gjorde vi ju, men de var upplindade på rulle, så det var rätt långa slangar.
Så nu vet jag att börjar soffan brinna så har jag ca 3 min på mig innan det blir så varmt o rykigt så det är försent. Sen blev det fika, sen släckte vi en gubbe (ej levande) som blev påtänd om och om igen...stackarn. Sen fick vi släcka en eld med hmm, pulver var det nog tror jag, vi tyckte att vi skötte oss alldeles utmärkt för alla lyckades släcka elden...sen avslöjade vår brandmanslärare (heter det så?) att det var han som både tände och släckte elden med en knapp...haha...LURAD!!

Nähä...dags att fixa mat, idag får familjen äta schlobben (vet inte hur det stavas, men det uttalas så) eller plättar heter det ju i norrland fast här i Småland heter det ju pannkakor, men det är sånt man gör i ugn enligt mig...äh, skit samma, vi skulle ju äta det inte prata om det.
Sen kl 18 är det föräldramöte på Prolympia, så det är nog bäst jag sätter lite rotation om jag ska hinna käka innan. För sen när jag kommer hem DÅ är det House på fyran och det vill man ABSELUT inte missa...blir jag sjuk vill jag ha honom som läkare...

Inga kommentarer: