onsdag 5 november 2008

Lilla tofsputsarafton

Jo, det är sant...onsdag är lilla tofsputsarafton och lördag är då följaktligen den stora tofsputsaraftonen, fråga mig inte varför, det bara är så.
Personligen tycker jag att var och en får putsa tofsen när de vill. :)
Den tröttaste familjen i världen kom i alla fall upp i morse och alla kom iväg dit de skulle, jag och min kollega hade i uppdrag att lämna in vår lilla Toyota på byte till vinterdäck i morse och så blev det, så nu åker vi säkert på våra små uppdrag.
Hem på lunch sen och röjde köket som blev "bortglömt" i går kväll.
Fick skjuts hem efter jobbet, tack för det M!

C som idag varit i Husqvarna fick åka hem tidigare för att skjutsa och hämta O på sin hmmm, tror det var sång det var idag, efter det fick jag ta min dotter ner till Stadium för att akutinhandla nya skridskor. (21.30 i går kväll kom hon på att de ska åka skridskor i morgon med skolan) Vi provade de hon hade sist hon åkte, men de var ju naturligtvis för små...hade jag verkligen trott nåt annat!!?? Efter det skulle hon på bandyträning och när jag släppt av henne där så vände jag bilen mot Citygross, hade sett i bladet att köttfärs o lite sånt va OERHÖRT billigt, bäst att passa på för det går ju lite mat i detta hus av nån anledning.
Fanns det nån köttfärs när jag kom dit?? Neeeee....men hittade en massa annat som man kan äta så jag lyckades sprätta en tusing utan problem.

Väl hemkommen stod faktiskt maten på bordet o jag pulade i mig lite Bulgur, wokgrönsaker och lite kryddig kyckling, det var gott. När sen diskmaskinen skulle tömmas och fyllas så visade det sig att luckan med diskmedel inte öppnats ordentligt och disken var fortfarande skitig...ja, jag vet, det är ett I-landsproblem, men nog så irriterande ändå.
Eftersom jag inte kände för att återigen lägga min lunch i morgon på att plocka disk så handdiskade jag resten istället....va inge kul alls! Jaja...även det ett I-landsproblem.
Är i alla fall glad över att jag slapp hämta J på träningen för det skötte en annan mamma om denna dag. Tack J:s mamma!

Å nu är klockan snart 21 och jag har slagit ner röven för första gången idag, känns skönt, C jobbar i kväll för han åker till Helsingborg kl 05.30 i morgon bitti...inget jag avundas direkt.
Själv har jag mage-rumpa-lår träning i morgon innan lunch, ser jag fram emot faktiskt...känner sig riktigt sund när man utfört den, trots att det bara rör sig om 45 minuter i veckan, men allt är ju ett framsteg i mitt fall.

Nu ska jag pokra lite, för det är jag värd tycker jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tofsputsning..? Kan man få en bruksanvisning? Kram!

Marie sa...

Haha lilla svägerskan, har du inte fått häng på det i din ålder så är det nog försent :)