söndag 28 december 2008

Nu är glada julen slut slut slut

Jupp...för snart är det ju nyår och det där att julen varar fram till påska...näe, inte i min värld iaf.
Nu har vi ju ätit och öppnat klappar och pyntat, bakat, handlat och gjort gotter och sen så har vi ju latat oss...en hel del...och det är det bästa av allt känner jag...att man kan göra det utan att ha dåligt samvete.
Det jag har dåligt samvete för är min nackträning...har latat mig där också och det känns faktiskt på en gång...ska ta tag i detta.
Idag ska jag en sväng till Växjö och släppa av mina små på flygplatsen för vidare transport till Vuollerim, dags för dem att se lite snö och känna lite kyla...fast nu har det ju varit rätt lika temperaturer i norr och söder, så de kanske bara får se snön då.

Min poker har gått väldigt illa nu ett tag, men idag så fick jag se lite ljus i slutet av tunneln..haha!! Går ju lite upp och lite ner...man får ju vara glad att man inte belånat huset för att spela.
Nåväl..räkningarna är ju betalda och det gick bra denna månad också...har dessutom hittat lite jobb jag ska söka nu när projektet tar slut...sen får man väl sätta sig och hålla tummarna och hoppas att nån vill ha en.

Just nu sitter vi och ser Harry Potter och den flammande bägaren tror jag den hette...känns lite som om man sett den innan...har jag ju, fast inte just den men den som kom innan vad den nu hette, känns inte som om det är så stor skillnad på dem...
Tror inte jag orkar sitta och se den längre, ska nog ta och försöka få liv i sonen som ska resa långt och sen få igång lite käk (blir julbordsrester idag), sen är man ju liksom barnledig...ja om man inte räknar R förstås...men det gör man ju inte han är ju snart myndig.....dutti han :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nedräkningen har börjat! snart snart är vi solen!
Gott nytt år! Hälsa mannen

Anonym sa...

Hej & hå! Vart tog bloggandet vägen..? Kram!