lördag 13 december 2008

YES YES YES!!!!!

Han vann ju...ja, Kevin alltså...dutti han!!!!
Idag vaknade jag första gången vid femsnåret...intalade mig väldigt snabbt om att det inte var dags att stiga upp...lyckades väldigt bra med den intalningen för nästa gång jag vaknade var klockan nästan halv tio...skönt..
Lugn och fin fika innan telefonen började ringa, det var en kompis till J som var morgonpigg.
Strax efter det steg J upp och sen var det slut på friden..hehe...hopp i duschen och sen skjuts till den ringande kompisen för julklappsinköp. Jag och C tog också en runda på stan och inhandlade lite klappar till barnen samt luktade lite på C önskelista...ja, han vill ha nåt som luktar gott, så då får det väl bli det då....eller inte...hehehe, vet man ju aldrig i förväg vad tomten ska komma med.
Riktigt mysigt att gå på stan idag, det låg snö på marken och julmusik strömmade över storgatsbacken. Tog en fika på Snipen sen också, det var gott, fralla med tonfiskgegga och kaffe..mums vare!

Hem och spelade vårt nyinköpta spel, lika par eller nåt sånt heter det...som bäddat för konflikter...man skulle rangordna tre givna saker som man retade sig på hos sin partner, sen ska den andre räkna ut hur partnern har rangordnat...hahaha, resten kan ni nog räkna ut....rätt kul var det, fast är nog bättre att spela som det är tänkt...med andra par...fniss..
Sen var det dags för luciakröning i Arken, riktigt mysigt var det och man får ju lite julstämning av alla julvisor...myyyys!!!

I morgon ska J spela innebandy i Växjö..å får jag plats i nån bil så hakar jag på jag också..spännande juh, men finns det ingen plats för en hejande mamma så får jag väl stanna hemma och göra nåt nyttigt i stället, så jag hoppas verkligen att det finns EN plats kvar till mig. Känner inte för att göra nytta juh!! Nähä, bäst att koncentrera sig på pokern då...annars förlorar jag antagligen....iofs är jag ju kvinna med stor simultankapacitet, men ändå......:D

Inga kommentarer: