lördag 6 december 2008

Nyvaken

Ja, det är jag faktiskt, har varit till världsmetropolen Ullared idag för vi skulle hitta en massa billiga julklappar...att man aldrig lär sig!! Man orkar inte gå omkring och bli påkörd av alla dessa människor, man orkar inte kolla sig omkring för att kunna hitta något, man vill bara hem.
Tja, en påse fick vi dock med oss hem, inte mycket, nån grej till ungarna, nån grej till lille M, nån grej till hemmet, kom undan med en tusenlapp och blotta förskräckelsen.
De i kön före oss tyckte dock att det var betydligt roligare att shoppa...de fick punga ut med lite drygt åttatusen(!), men de hade ju kört ända från Norge, så det kanske var deras årliga shoppingtur, vad vet jag...hmm, dessutom har jag inte ett skit med det att göra, det är ju deras pengar. :) Blev sen bjuden av C på god mat på restaurang Bambu i ännu en världsmetropol, Bredaryd. Åt nån bifftjosan med massa vitlök och grönsaker...MUMS! var det.

Igår var det ju fredag och vi jobbade på som vanligt, möte med cheferna och fick då domen; projektet tar slut i augusti...man får ju bara hoppas att man får nåt av de jobb man sökt och/eller att det kommer ut fler jobb jag kan söka, ser ju inte så där jättekul ut när man kollar in platsbanken direkt. Nåväl, det är ju ett halvår drygt kvar.
Efter jobbet ilade jag hem och hämtade J som skulle upp till tandis för att kolla upp hur tanställningen funkar, dock har hon inte kunnat använda den på några dagar pga en lös tand som orsakar ajaj när hon försöker använda den. Tandläkaren tyckte att hon vill dra ut tanden eftersom den var väldigt lös, men J som är rädd för sprutor, vägrade med tårarna sprutande ur ögonen, stackarn.
Men tandläkaren smetade på lite bedövningssalva och sa att J skulle vicka allt hon orkade på tanden så den skulle släppa, fick även med oss en liten burk med mer salva att smeta på senare, men vi hann bara hem så hade tanduslingen släppt och tandställningen kunde åter användas.
Någon som har några tips på nåt kul man kan göra med bedövningssalva? Har några själv, men har inte vågat praktisera dem. :D
Till middag blev det kyckling i creme fraiche med franska örter och pommes, blev riktigt gott faktiskt. Sen delade jag en chokladkaka med min dotter...har köpt godis till alla utom mig, dessutom åkte jag en extra gång till affären för att inhandla mitt helggodis, kommer hem med pommes och creme fraiche, men inget godis...måste nog börja minnesträna snart.
Sen vart det idol på tv då....klart Kevin gick vidare...ohotad...stackars Robin åkte ut och Alice (hemska tanke), fick stanna kvar...kan ju bli ledsen för mindre....

Ikväll antar jag att det blir stjärnor på is vi tittar på i tv-soffan...tror det var final där också, så jag håller på Markus Fagervall då, dels för att han är norrlänning, dels för att han är rätt fin att titta på...hmmm, ja, familjen har nog rätt, jag är lite gummsjuk, hahaha..men det gör inget...trivs med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ullared är väl alltid kul! Vi ska nog ta en tur dit innan jul med. Ska du följa med? =) Dax för lite önskelistor från barnen kanske..? Kram.