fredag 12 december 2008

En vecka till bara.

Jupp, sen har jag ledigt i nio dagar...jösses va skönt. Sen jobbar man ju bara några strödagar där i mellandagarna. Ska vara laaaat och ha de gött...är väl det som är meningen med julen tycker jag. Nåväl, än så länge jobbar vi ju då, idag har jag varit lite utanför stan och torkat köksluckor och en prydnadshylla full med kossor i alla möjliga färger och former...är man allt i allo så är man, finns nog inget vi inte gjort...ehhh...jo, vi har ju inte gjort DET haha och vi har inte kört någon till systemet, men annars har vi nog upplevt det mesta på dessa få månader. Nåväl efter putsade köksluckor och kossor så åkte jag hem och käkade min fibergröt och la mig i soffan en stund..det var skönt, hängde en tvätt maskin och satte igång nästa, beordrade C, som jobbade hemifrån att hänga den när den var färdig. Iväg och städa hos nästa person...städat överallt utom hemma då...men det får bli en annan dag.

Hem och tog en macka och lite kaffe, sen iväg o handlade lite och hämtade pizza, ingen som kände för att laga mat idag...skönt med lata fredagar.
Snart är det ju idol...sista för i år...hmm, vad ska jag göra på fredagkvällarna sen då????
Hoppas iaf Kevin vinner...allt annat vore ju skandal och fruktansvärt....Telia får huka för i kväll ska jag smsrösta. :D
Jo, igår skrev jag ju färdigt julkorten, dutti ja! Å i år blir det billigt...skickar enbart till de som skickade till oss i fjol...med ett undantag...så de så!!
I övrigt har jag nog allt under kontroll, lite julklappar kvar, har köpt en hel del på nätet, gillar jag, man behöver inte gå utanför dörren förrän grejorna kommer i brevlådan. Lite mat kvar samt julgran att inhandla. Ska köpa plastgran för ingen av oss gillar att brottas med granbarr fram till midsommar. Man vattnar eländet i ungefär tre dagar, sen dag fem börjar den barra så smått, men då går det att leva med det, dag åtta sneglar man på granen och funderar på om man ska klä av den och slänga ut den...fast det skjuts upp till dag 15 ungefär och då när man börjar röra i pyntet i granen säger det bara "Schwoooosch" å så ligger det ungerfär 750 000 000 000 000 000 barr på golvet...suck. Tänkte undvika det scenariet i år.
Men än så länge är det ju bara dan före dan före dan före dan före dan före dan...pust ja o så några till då tills det är den stora dagen D å tomten kommer...för det gör han väl .....eller???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa! Vi måste ju be tomten komma till Melkermannen ju! Kanske ska be J snubbla in på en repris? =)

Anonym sa...

Julledigt vad är det? Jobbar långhelgen och ingen ledig dag efter..men vad gör det vi har snö och snart kommer tomten. Ang Juldagen,,syrran pratar om att ha någon form av mingel låter för tillfället som en bra ide, vi får prata om det, Nä nu måste jag fortsätta och lussa.