onsdag 10 december 2008

Skynda skynda!!

Igår kom min dotter och berättade att det var myskväll i skolan tillsammans med paralellklassen och föräldrar var välkomna och fika och sånt skulle vi ha med...jamen va kul sa jag mellan sammanbitna tänder...kände väl att det inte var något jag hade riktigt tid med...men vad gör man inte för barnen, pappa Å gardiner får väl vänta till torsdag då. Men i eftermiddags skedde miraklet...föräldrarna var INTE inbjudna på myskvällen...så synd sa jag då och log inombords...hehehe...är ju egentligen en djävulsmamma....men berätta det inte för någon.
Nåväl, struttade hem från jobbet och drog igång stora upptiningsrundan av restmat, satte igång ris och bulgur, instruerade R om hur och när hon skulle stänga av och sätta på plattor med diverse pannor på, hoppade sen in i bilen för att plocka upp C och O, hem och panikäta, sen iväg med J till skolan för nämnda julmys. Hem, klippa av 6 stycken gardinlängder i lagom längd, fålla dem och sen iväg och hämta J för vidare färd till Åminne där gardinerna då ska hänga.

Lite sur över att jag missar mage-rumpa-lår-gympan....IGEN, ska ha möte kl 13 och eftersom gympan slutar 12.15 och jag är hemma strax innan halv och ska då hinna både äta, duscha och vara på medborgarförvaltnngen kl 13...hinner inte, men ska jobba på med rygg och det i min ensamhet fram till efter jul då det drar igång igen och då ska jag försöka planera mina dagar lite bättre. Nåväl, klockan är då strax 20.00 och då ska dotra hämtas...sen när jag kommer från Åminne ska jag fan i mig slå ner röven för gott detta dygn....Gäääääsp!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Pappa var jättenöjd med gardinerna! Bara så du vet... Kram & trevlig helg.