lördag 3 januari 2009

På allmän begäran då...

..så bloggar vi lite. :D Har väl eg inte gjort så mycket annat än att jobba, sova, äta, spela kort och slappa i soffan...men jobbet har varit lite tungt här i mellandagarna, den gruppen av människor jag jobbar med har det inte direkt kul så här i juletider...dessutom är min kollega ledig och det är ju alltid lite lättare om man kan ventilera det som händer. Men, på Måndag är hon ju tillbaka min kära kollega, då ska hon få höra....massor. :)





Väldigt lungt och fridfullt här hemma, ingen som tjatar att de är hungriga eller inte har nåt att göra eller whatever...vi bara äter när vi är hungriga och sover när vi är trötta, ja ett och annat sms kommer det ju norrifrån förstås och lite prat i telefon...P ska förresten klippa sig..eller en kompis till honom ska klippa honom....kan bli intressant...och inget jag tänker diskutera...hans hår!!



Nyårsafton, lungt då också, var och handlade lite på em och sen var det soffläge tills vi blev hungriga, (missade grevinnan och betjänten) åt och drack gott och spelade lite kort, sen vid tolvslaget blev det telefon med barnen, de sköt raketer för fullt i norr, vi nöjde oss med att beskåda det genom fönstren....hela veckan innan och även senast igår...tar liksom bort lite av fyrverkerinöjet tycker jag.



Jaja, nytt år...inga löften här inte...fixar ändå inte att hålla dem haha, viljan är stark, men kroppen är ännu starkare....

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen en lite uppdatering! (precis som jag är så himla dutti själv..?) Barnlediga helt nu då? Kram!