måndag 8 december 2008

Mätt i hela maden!!!

Julbord på bowlingmagasinet idag med jobbet...ja, man äter mer än man orkar och lite till, egentligen skulle det ju räcka med allt det kalla, dvs laxar och sillar och annan fisk, är ju så jäkla gott, har tom ätit svärdfisk idag, rökt sådan. Allt var kanongott, hoppade köttbullar och prinskorv för sånt äter man ju titt som tätt i alla fall.
Nu sitter jag här och är övermätt och skittrött...ska vila nån stund och sen ta itu med de gardiner och dukar jag strök igår och inte orkade hänga upp...men det går framåt med julstöket i alla fall.

I morgon ska jag ut och kolla in gardiner åt svärfar som jag lovat...hittade ju inga fina i Ullared så jag får ta det i stan istället, sen ska ju de läggas upp och hängas upp, fast det tar eg inte så lång stund så det hinns.
Jobbet rullar på, även om det inte känns fullt så kul längre, jag menar allt det jobb vi lägger ner nu ska ju ändå inte finnas kvar till hösten, känns trist både mot klienterna som vi "plockat upp" och sen bara ska släppa taget om, känns även trist både för mig och M som båda sagt upp oss från fasta jobb för detta. Men, jag har ju sökt två nya jobb och sen hittade jag ett jobb till som jag ska söka, iofs natt, men blir ju inga femdagarsveckor och sen är det en fast tjänst och då finns ju alltid chans till omplacering om man bara får in en fot.
Nåja, har ju jobb fram till augusti i alla fall så det är väl ingen panik direkt.
Nä, nu ska jag spela lite poker innan dotra ska hem från innebandyn.

Inga kommentarer: