torsdag 4 december 2008

En resa till Bor...

...som blev lite snopen, haft en fullspäckad dag och direkt efter lunch skulle vi så besöka hemtjänsten i Bor, vi kommer dit glad i hågen. "Nämen skulle ni komma idag"??????
Eh..ja sa vi, ni mailade ju och sa att denna dag passade. "Å helvete" hör vi då en röst vid skrivbordet, jag skulle ju ha ringt er. Är ju alltså så att många ur personalen är på utbildning eller vad det nu var. Nåväl, vi hade ju att göra ändå, men så jävla kul är ju inte Bor så man vill åka dit och vända. Oj då sååå pessi man kan vara...dessutom fick jag ju skippa mage-rumpa-lår-gympan eftersom det liksom inte hanns med om vi skulle hinna äta också...hade ju hunnit gympa om vi inte skulle till Bor, vilket vi ju då inte skulle....

Hem och sen en sväng på Willys, handla lite till maten...Pasta Carbonara med massor av vitlök...det blev mumma det.
Kom sen på att J ska till tandläkaren i morgon eftermiddag, så jag åkte till affären igen för att inhandla helgens godis samt mjölk (igen), för att slippa springa bland alla fredagshandlare i morgon. Kan bara åka hem, fixa mat och sen fredagsmysa i soffan med Idol....juryns val...blir kul....Kevin är ju kvar ännu. :) En mycket vacker och duktig kille med mysfaktor 25 av 25...filåt C. :D

Idag har jag ringt på två jobb....måste ju liksom se om sitt hus när nu projektet inte håller i sig så länge....dels har jag skickat en ansökan till jobb som behandlingsassistent på Fortunagården, dels som uska på Vråens VC...det på Fortunagården är heltid och fast, det på VC är 90% och ett års vik feb-09-feb-10...vet inte vilket jag helst skulle vilja ha...vill egentligen bara ha ett jobb som jag trivs med och som det är kul att gå till...nåt med människor i alla fall...i någon form.
Nåväl, he orn sä väl till slut antar jag. Vem vill INTE anställa en så höjdartjej som mej!!?? ;)

Helgen då...hmm, var ju tänkt att jag skulle kolla på J som spelade innebandy på lördag, men eftersom hon inte deltagit i träningen denna vecka så får hon inte spela match...så kan det gå, så vi drar iväg till Ullared jag och C för att inhandla lite julklappar, har även lovat svärfar att köpa gardiner till honom. Får väl se vad vi kan hitta, åker vi på morgonen så är vi nog hemma framåt tvåtiden...längre än så orkar jag då inte vara i det dårhuset i alla fall.
Sen så får vi väl se vad vi ska hitta på...kanske baka lite, pyssla lite och myyysa måste man ju...är väl det helgen är till för..lugnt och skönt och inga måsten...bara bör. Tänd ett ljus och relaxa gott folk!!!! Julen kommer med stormsteg ändå...å sen går vi mot ljusare tider igen.

Inga kommentarer: