måndag 22 december 2008

Dan före...

..dan före dopparedan...fast jag gillar inte att doppa...bröd i spad, äckligt med slemmigt bröd tycker jag. Men tydligen är det många andra som gör det eftersom dagen heter som den heter. :)
Snorig och dan städade jag som ett skållat troll i förrgår och blev faktiskt färdig så igår kunde jag slappa och bara ställa fram tomtar och sånt....riktigt skönt var det. Sov nån skvätt också för jag mår inte riktigt hundra..snoren stockar igen näsan och lite hosta och lite halvseg...kanske går över. Idag ska vi köpa julgran och resterande julklappar och sen i eftermiddag blir det lite baka och lite julgodis...myyysigt att slippa stressa. I morgon så är det nubbesallad och skinka som gäller och sen är det juuuul.

Hmmm...åtta plusgrader, halv storm och inte en snöflinga så långt ögat når...mycket märklig December. Ungarna, P och J får ju åka upp till vintern den 28:e, där är det både snö och minusgrader, lite av den varan vore ju inte helt fel faktiskt.
Har haft en köttbit i ugnen hela natten, nu ligger den i lag för att så småningom bli en tjälknöl, himla gott brukar det bli, provar ny kryddning denna gång...den luktar gott i alla fall.
Hittade julgransfoten i garaget, undrar lite var i jösse namn jag gjort av mattan som ska vara under!!?? Antagligen på ett enormt bra ställe, för i detta hus finns den inte i alla fall, nåja, vi får väl investera i en ny då..kan inte kosta så många kronor.

Näe, nu ska vi dra en poker innan vi drar ut på stan....

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket att fixa med blir det....
Som den flitig kommunal arbetare jag är, är jag narturligtvis på jobbet. GOD JUL
KRAM