lördag 24 januari 2009

Grådassig lördag

Joo..vädret är grått och jag småfryser fast jag är inne. Lagom slött, fast uppvaknandet var något brutalare av barn som sitter och gastar vid datorn...inget som hjälper mitt morgonhumör direkt. Sen blev det lugnt, en unge i stallet, en hos sin mamma och två som fortfarande sov...gutt!
Tog en poker eller två...helt vansinnigt irriterande, vad jag än spelade förlorade jag...ska inte spela mer....just nu haha. Funderar på om jag skulle röra på häcken lite och ta ner julgardinerna och kanske hänga upp nåt annat...funderar alltså...därmed inte sagt att jag ska göra det.

Måste baka sen också, jag och tre andra bandymammor ska ha fika och servering på morgondagens match. Sen tror jag att jag är rätt ledig från såna åtaganden till i februari nån gånt då jag har nån körning och nån match då jag ska sitta i sektretariatet....sköta tiden och sånt...kan bli hur bra som helst. Haha.
C är i Husqvarna på Kickoff....borde införas på alla jobb...IFO har det...men inte omsorgen...IFO får fint julbord, men inte omsorgen....undrar varför ekonomin ser så olika ut på olika förvaltningar...jo, jag vet att omsorgen har mer personal än de på IFO...men ändå, alla behöver lite uppmuntran i arbetet. Brukar endast vara de anhöriga som ser vad folk gör och kommer med lite gott till jul och sånt....himla tur att de finns.

Har sökt jobb...fast det har jag nog redan skrivit i tidigare inlägg...pratade med områdeschefen i går och hon hör av sig för bokning av tider till de uttagna till veckan....över 80 sökande...märks att det är arbetslöshet i landet. Hälften av de sökande blev bortgallrade från början pga ingen utbildning....undrar varför man tvingas av AF att söka jobb som man ändå får nej ifrån, gör inte mycket gott för självförtroendet...fick själv nobben från ett jobb i veckan...hade sökt till Fortunagården...fast sanningen att säga vet jag inte riktigt om det hade varit nåt för mig, jag är nog lite för snäll...eller empatisk...både en bra och dålig egenskap beroende på vad det gäller.

Igår var J bjuden på fest, temat var punk....gissa om hon blev tillpunkad, glatt påhejad av P och mig (klippte hål i alldeles nya strumpor), P lånade ut div nithalsband och skärp...hon vann i klassen bästa kostym...det var kul....hmmm...nästan så man får lite lust att fixa nåt liknande själv, det hade varit skoj, känns som det var länge sen det var nåt partaj....tål att tänkas på...

Näe, ska det bli nåt av denna dagen får jag nog ta mig i duschen nu och göra lite nytta, måste handla lite om jag ska kunna baka också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello! Är du sugen på att hänga med på lite träning i veckan?