lördag 31 januari 2009

Är det aldrig måndag????

Haha...mm, visst verkar det liiiite sinnesrubbat att ställa just den frågan så här i början av helgen. Men jag ska ju på anställningsintervju kl 08.00 på måndag morgon så jag tycker den är befogad....sen kan det få bli helg igen. Har lyckats ta en rejäl sovmorgon idag och har bara varit uppe i 20 min...det va skönt, ett tag sen sist tror jag.
Snön har "fnykit" inatt....fnykit...hallåååå vad är det för ett j....a ord!!?? Första gången jag hörde det var av min kollega M...ja sa hon, det är när snön yr om kring och det bara snöar lite, lite grann...Vad säger ni i norrland då undrar hon med ett elakt leende som sa att hon nog skulle håna det uttrycket lika mycket som jag hånade ordet fnyker. Ja, i norrland säger vi ju som det är: "det snöar lite". Men men, säger man luggit så kan man väl säga fnyker....vore fint om alla förstår också. Haha!!

Har varit på kontroll hos tandläkaren också, den årliga, men har ju en tand som spökar och ger mig huvudvärk så jag påpekade detta och mycket riktigt...den tanden är lagad om och om och om igen och plomben har lossnat hur många ggr som helst, så även nu glappar plomben. Känner då att de kan ta ut skiten för jag har ingen lust att lägga fler pengar på den.
Han höll med mig...!!!??? Annars brukar de minsann försöka övertala en till det absolut dyraste alternativet, men i detta fall skulle det blivit rotfyllning och sen en krona på tanden...törs inte ens fantisera över vad det skulle kosta...denna undersökning+utdragning går på 4000...tycker väl att det är alldeles nog....pengar man kunde haft till att tex köpa ett nytt kylskåp, som också det valde att ge upp denna vecka. Det la av här en dag, men jag gav det konstgjord andning så det gick nåt dygn till, sen la det av igen. Himla tur det är kallt ute för vi har använt balkongen som kylskåp ett par dar. Försökte med trappen här på baksidan, men de där förbannade skatorna snodde då osten så det var ju inget alternativ längre.

Idag känner jag mig faktiskt lite laddad så det blir lite städning och tvätt känner jag....julgardinerna har inte tagit ner sig själva och de röd/vita mattorna ligger kvar...hur var det har tjugondagknut varit??!! Missade jag det månne?

Inga kommentarer: