måndag 1 juni 2009

Oj vad jag har sovit

Jobbade inatt efter att ha vaknat före nio på morgonen, sen putsade jag hallfönstret och bytte gardiner...såg då att jag någonstans missat och därför är den ena gardinen några centimeter längre än den andra...måste jag ta tag i..haha, fast är det inte typiskt mig...jo, det är det, skulle hända mycket den dagen jag fållade upp dem, så då blir det som det blir ibland.
Sen åkte vi ju till Gnosjö och kollade på J som hade fotbollsmatch, de vann med 4-1, duttia tjejer!! Hemma framåt 18 o då drogs grillen igång och vi grillade lax och åt. Efter maten la jag mig i soffan och tänkte försöka slumra till en stund, men det tar ju alltid ett tag för mig att varva ner och när jag var nedvarvad så var det dags att åka, men natten gick bra ändå, det var fullt upp hela tiden och det var nog tur det, annars hade jag nog slocknat stående vid fyratiden i morse.
Känns lite orättvist just det där med nedvarvning, min käre make behöver bara lägga huvet på kudden för att kunna börja snarka bara ett par minuter efter det...skulle behöva lite av hans sömnhormon tror jag.
På jobbet i natt så har jag gått med värsta klumpen i halsen och harklat mig hela tiden. Det var ju mors dag och de som bor där är ju bådde mammor, mormorar och vissa även mormorsmorar..de hade fått blommor i alla former och färger...MÅNGA hade fått liljekonvaljer, jo, de luktar underbart, men i lagom mängd, hela huset har luktat liljekonvalj och i dessa mängder reagerade tydligen jag...man får vara glad över att man inte har astma.

J hade skrivit en lapp på köksbordet, hon är och kikar på fotboll med A och J och sedan skulle de ta premiärdoppet för i år...ja, det är nog sommar nu va?
P studsade in och undrade om det fanns nån cykel ledig, men tyvärr, en står upp och ner och håller på att få sin punktering lagad och min cykel har ju J lånat eftersom hennes blev stulen för ett tag sen. Sen studsade han ut igen...det var ju kul att få se honom ett par minuter i alla fall. Han har faktiskt börjat ta sig ifrån sin kära dator mer och mer och träffa kompisar, jättekul, i lördagskväll var han hos en kompis här i närheten och jag låg som på nålar ända tills han var hemma igen...fasen va jobbigt, hoppas det inte blir alltför många kvällar, tycker han kan vara ute på dagarna istället, haha.

I övrigt så går man ju och väntar på semestern nu, tre veckor kvar precis...gutt!
Har inga planer uppgjorda ännu, J har en brevkompis på Gotland och kom glad i hågen och berättade att de hade ett hus bredvid sitt eget som de hyrde ut för "endast" 5000 i veckan...jihaaa!!! Så blir det Gotland får det bli med tält tror jag... :)
Nej, svårt att veta vad man ska hitta på, alla ungar har ju olika önskemål, men nåt får vi väl hitta på i alla fall. Sen har vi ju nästan två veckor själva i år också..ska vi väl försöka hitta på nåt då också. Känner också att det börjar dra i grill-och-öltarmen...känns som det är dags att hitta på nåt sånt också...läääänge sen, fast jag har ju jobbat så mycket helger och sånt nu så då blir det ju inte av, har försökt lägga ett vettigare schema efters semestern nu så man får ett liv också.
Livet ja...just nu är det gutt att leva....tjingeliing!

Inga kommentarer: