söndag 21 juni 2009

Så blev det söndag...

...åter igen, men det känns som om det kvittar vilken veckodag det är...har ju semester. :D
Mannen får jobba en vecka till...känns mer än rättvist eftersom han har en vecka mer semester än vad jag har. Tänkte frångå mina principer och försöka få mitt hem rent under denna första semestervecka, i vanliga fall bojkottar jag städning då, men det är ju inte vanliga fall eftersom jag har semester på egen hand denna vecka så då kan man ju göra lite sånt...och hör och häpna, idag känner jag mig lite taggad för just städning, ska ta tag i tv-rummet alldeles strax efter disken...dutti ja!!

I fredags var det midsommarafton (helt otroligt vad tiden går), vi tillbringade den i Åminne hos pappa Å som vanligt när det är midsommar, god mat, nubbe samt pilsner, sen en tur till bruket för inköp av lotter och dylikt...vann inget på chokladhjulet denna gång heller, flickorna kände sig då tvugna att köpa en chokladkaka istället...hel förståeligt. :)
Sedan blev det hemresa och jag och C tog en liten likör 43 och en liten pilsner i väntan på gästerna, sen grillade vi lite, drack lite och spelade musik och gaggade....vilket är ett annat ord för djupa kultrella diskussioner. Det var trevligt, gör vi om A o B...hmm, voffö döpte ni inte sonen till Christian eller nåt?? Då hade det blitt A, B och C istället för A, B och E....alternativt att ni nu sätter lite fart på produktionen och gör två snabba eller får till tvillingar med namnen Christian/Christina samt David/Dolly...då blir det ju perres. KOM IGEN NU!!!!

Igår blev det en slö dag i soffan (gu va de är goa), det var länge sen sist, fast jag åkte ju och handlade en sväng ialla fall, men i övrigt hände det inte särskilt mycket, känner mig slö idag, men inspirerad så nu ska jag ta tag i fönstren och blommorna i tv-rummet, blir sååå fint sen.

2 kommentarer:

svägerskan sa...

Vad heter min lillskrutt då...? Egon?!? Engelbrekt!?! Nä, jag kommer inte ihåg..?

Marie sa...

Haha, jag tror jag dör...menar ju naturligtvis M, inte lätt med alla dessa bokstäver i alfabetet. Fast nog hade Engelbrekt varit finare. Kram på sig!