lördag 30 maj 2009

Pingstafton...

...har jag visst missat att det var idag. Fundererade en del på jobbet när de började duka med finporslin och servetter och hela köret, men sen ramlade 25-öringen ner.
Jo, jag jobbar alltså idag och är hemma för att käka lite, fast fastnade här istället, är antagligen inte särskilt hungrig.
Jätteduktig var jag igår som storskurade badrummet uppe, från tak till minsta lilla tröskelbit. Fattar inte att det kan bli så jäkla skitigt och dammigt eftersom där städas varje vecka.
Men nu är det ju gjort och så har vi bara nedre våning kvar som ska fönsterputsas, gardinbytas samt fejas och skuras, men tar man en liten bit i taget så går det ju faktiskt framåt.

Ett par veckor kvar till sommarlovet, gött för de "små", som inte längre är så små. Sonen kände inte att han behöver ha något särskilt till avslutningen, men dottern vill svida upp sig och klippa manen lite. Själv har jag lagt mig ledig den dan så jag kan delta och sitta och böla i kyrkan i vanlig ordning...fast jag vet inte om J:s skola är i kyrkan eller om de håller till nån annanstans? Måste jag nog kolla upp.
Fick sms av någon som inte mår särskilt väl just nu, tyvärr kan man inte göra så mycket mer för henne än att finnas till..vissa saker måste hon själv komma till klarhet med, som att bry sig om sig själv för sin egen skull och inte för någon annans hela tiden...man måste ju tycka om sig själv...oxå...inte bara någon annan. Kram på dig tjejen!

Nej, nu börjar det kurra lite i magen så jag tror jag ska dra till med en smaskig fibergröt så får det bli nåt mer avancerat i kväll när jag kommer hem istället...undrar bara vad.....
Ha de gött alla glada människor!!!

Inga kommentarer: