söndag 7 juni 2009

Söndag

Jaha, så gick den helgen i expressfart förstås. Fast lite nyttigt blev det gjort. Fredagen på jobbet utvecklades till att bli en skitdag på em/kvällen, undrar vad som hände egentligen...väldans skönt att få komma hem var det. Vi åkte sen iväg och köpte lite snask så vi kunde ha FREDAGSMYS..ett måste. Lördagen tillbringade vi med att försöka bringa någon reda i det kaos vi kallar hem...jag fixade köksfönstret, putsade tom mellan rutorna..skittrist, C dammsög och plockade undan och det var säkert lika trist det. Nåväl, det blev i alla fall beboeligt igen. O ringde i fredags och ville komma på lördagen för hon hade ingen lust att tillbringa ännu en helg i stugan. Så hon kom på förmiddagen och drog sen i rask takt iväg till en kompis. J tillbringade nog hela dagen med att slappa i soffan...förståndig flicka...hon har förstått vad livet går ut på. :) P han wowade en hel del och hade ju i fredags tänkt ta ett stycken hål i sin näsa...jupp, en kompis till honom sysselsätter sig med sånt på fritiden och han ville ju naturligtvis haka på, allt för att försöka provocera. :D Men det är helt ok med mig och även hans far som naturligtvis är informerad....kan ju bara fantisera om vad som skulle bli om vi förbjöd honom att ta hålet i näsan...han skulle mest troligt komma hem med 21 hål mest överallt på kroppen. Haha, vore ju skoj iochförsig..men blir ju dyrt med så många smycken. Nåväl, det efterlängtade hålet bidde inte av för precis som hålet skulle tas så hade denne kompis lillebror rusat in, P ryckte till och hålet hamnade lite på sniskan...så den stackars sonen får vänta ett tag innan nästa försök.

Idag har det inte varit så många knop på mig, däremot C har varit ute och kutat, betydligt fler knop på honom...fast han fick visst göra ett litet uppehåll på vägen haha...men men, shit happens! :D Sen sotade han pannan..dutti och jag diskade mastodontdisken..dutti jag oxå.
Ska snart ta och börja med maten, köttig lasagne för oss och veg. lasagne för andra som då tillhör oss köttiga längre. Sen måste vi väl vräka oss iväg och rösta antar jag...himla påhitt...fast rösta måste vi ju...eller hur...annars har vi ju ingen rätt att klaga sen heller när det inte blir som vi tänkt oss, för har vi inte röstat så har vi ju heller inte försökt påverka läget...oj så filosofisk jag blev nu då.

I morgon ska jag vara på ett helt nytt ställe och jobba, eller jag ska ju bara gå bredvid och ser hur det verkar och sen får man väl känna hur det känns...ska vara där på tisdag också nu när jag tänker efter..intressant. Gillar verkligen detta jobb, det blir ju aldrig nåt ekorrhjul av det, utan det är omväxlande och spännande...SKITKUL med andra ord.
Min fd chef hade sökt mig i fredags och pratat in på mobilsvar att eftersom M, min fd kollega fått nytt jobb så ska ju projektet nu avslutas och vi ska träffas en sista gång över en lunch..låter ju trevligt, på Gästgiveriet, låter ju gott, dessutom blir man ju bjuden på mat och nu har jag bott i småland så pass länge så jag vet ju, är det gratis...då är det bra. :D

På torsdag är det skolavslutning...i tisdags var jag och J och ekiperade henne och hon och en kompis, A ska spela och sjunga...ååå så fint. :) Får ta med mig den stora toarullen, fattar inte varför tårarna ska rinna vid såna tillställningar!!?? Eller om folk bölar i tv, typ extreme homemakeover och sånt...eller tja, allt som innefattar att andra människor gråter eller blir hemskt lyckliga...då sitter jag och bölar...antagligen nåt fel som är trasigt....hm, kanske tårkanalen?? Jaha, nähä, detta giver icke bröd, ej heller limpa och knappast nån lasagne om jag nu inte lyfter på häcken...

Inga kommentarer: