tisdag 23 juni 2009

Tänk vad man kan när man vill...

Synd bara att man inte är villig lite oftare...ja, tänkte då på städning...vad trodde ni?
Det är inte mycket kvar av min röjarerunda nu, har flängt runt som en blå idag och man är ju så nöjd när det är rent och fint. Frågan kvarstår då...varför gör man inte det oftare? Hmm, jo, jag har svaret på detta, det är så förbannat trist att städa och det finns hundratusen andra saker man hellre skulle göra..det är ju då anledningen till att det hinner gro igen mellan städrycken..tyvärr. Fast mellan rycken har jag ju semester oxå, jag läser en bok, om Janis Joplin, som hennes syster skrivit om henne...skitbra so far. Sen var jag med J till tandläkaren (iofs inte så semesterorienterat), hon hade inga hål denna gången heller, duktig kicka...känns orättvist, jag hade mitt första hål i tänderna när jag var typ 6 eller nåt...minns att det var otäckt att laga, minns också att det första jag gjorde var att pilla loss plomben med tungan så jag fick laga samma tand två gånger samma dag...ingen hit om man säger så.
Jag har också satt in en slant på mitt pokerkonto och spelade genast in fem dollar...gick som på räls o jag var tydligen kollossalt duktig på att bluffa eftersom det gick hem varje gång. Hehehe.

Hmm...min gympa då...snacka om att det lagts på is sen i april, först jobbade jag som en liten blå och lyckades pricka in alla kvällar som gym-mix hade sina sammankomster, iofs var jag rätt duktig ett tag med mina gummisnoddar och mitt liggunderlag och gjorde både magdödare och sträckningar av rygg samt rumpträning...hmmm, vad hände? Måste ta tag i detta omgående, annars lär inte min rygg ställa upp för mig när jag är i behov av den efter semestern. Skärpning på den fronten!! För kondisens skull borde jag ju även ut och ränna eller nåt, men det är så fruktansvärt tråkigt att springa...en fot framför den andra och så gör vi det igen...och igen...och igen....näe, tar cykeln...på fredag....ska ju ut o äta då juh...kanske dricker man lite till maten också...sen är det bra att cykla och förbränna de kalorier man stoppat i sig...då e jag dutti. :D
Vet inte riktigt hur jag ska hinna med alla utekvällar med vänner och bekanta som vi avtalat...himla tur vi inte bokat in nåt, för då sulle man nog sitta på krogen var och varannan kväll, det ser ju inte vackert ut juh...hujedamej. :) Undrar om man kan få bidrag för sånt? Att upprätthålla kontakter menar jag...att vara social...jaaa, det måste ju vara det som är socialbidrag...tänkte inte på det...himla tur jag kom på det.

Ev blir det en tur till Gällstad och lager 157 i morgon, beror sig lite på huruvida C kan fixa skjuts till Lanna eller inte...antagligen inte...så vi får antagligen ta Gällstad annan dag..men det finns ju kvar, så det är knappast någon katastrof.
I skrivande stund är det faktiskt 25 plussisar ute...skönt, blir inte sådär stekande när det är lite mulet emellanåt, men samtidigt slipper man ju frysa och tvätten torkar på ett kick...tja eller iaf ett par timmar. Det tycker jag är bra, har ju lite mattor och gardiner, filtar och div som blitt lite eftersatt när tvättmaskinen var trasig, C var ju till sin käre syster och tvättade det nödvändigaste när det var som värst, men det där småtjafset finns fortfarande kvar.
Usch, känns som jag fastnat i husmodersträsket..städ, tvätt, mat...fattas bara att jag börjar baka också, då är ju liksom loppet kört. :D Nähä go vänner, nu ska jag göra stora, sista rycket för idag så att jag kan ta riktig semester sen när maken också är ledig....i mitt nystädade hus. Mmmm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Antagligen visst, har fått lov att låna Pappa Ås bil imorgon, så du kan åka till Gällstad o sprätta pengar! Skyll inte på mig; Jag är också dutti!

Marie sa...

Har inte skyllit nåt ju..vet ju att du är dutti lilla bubben. :D