måndag 15 juni 2009

Ledig inför semesterledighet

Yes, eftersom jag lägger mitt schema själv och eftersom jag jobbat så duttigt april och maj, så kan jag varva ner så här sista veckan innan semestern...ledig idag, ledig i morgon, jobba lite onsdag och torsdag och sen ledig from torsdag kl 14.00, då är jag ju nervarvad när semestern börjar och slipper slösa en hel vecka på att varva ner...de e bra tycker jag
Sen min första semestervecka är jag faktiskt bjuden på lunch på torsdag, ska bli kul, sen fredagkväll ska jag och de andra resursarna gå på lilla krogen och äta och dricka lite gott. Ska också bli kul, sen har ju C också semester efter detta. I skrivande stund befinner han sig i den kungliga hufvudstaden på jobb och kommer hem i morgonkväll nån gång om han inte kommer vilse. J är på fotbollsträning och O och R är på biblioteket. Sonen R ligger och slappar i soffan, han ankom idag med 14.14 tåget och nu är tre av fyra ungar hemma, känns fint.
Två och en halv vecka in i semestern så blir vi så barnlediga i en och en halv vecka...riktigt lyxigt är det och vi får väl se vad vi hittar på, för nåt får det ju lov att bli i alla fall.

Semestervädret har idag kikat fram lite försiktigt och om det läggs på ett par grader och dras ifrån ett par moln så skulle det vara idealiskt.
Om en halvtimme cirka så är det exakt en vecka sedan jag rökte sist...fy fan va ja e bra!! :D
Känns helt ok, hade plåster några dagar, men det räcker faktiskt med vanliga tuggummin.
Ringt om tvättmaskinen idag, nu startar den inte alls, bara står och "brummar"..trodde att det bara var ett par år sen vi köpte den...på pappren står det 2004...snacka om att man har full koll...not. Nåja, han trodde han skulle hinna komma hit i morgon...man får väl bara hoppas att det är riktigt dyrt att laga. Känns som hela huset håller på att gå i bitar, kylen, diskmaskinen, tvättmaskinen..osv. Törs inte skriva mer exempel för risken är ju att listan täcker hela internet då och det vore ju taskigt för alla andra som vill surfa om de inte får plats. :)

Nähä..diska var det...tänk va lätt man glömmer...

2 kommentarer:

svägerskan sa...

Fasen vad du är duktig! Fast jag vet inte om jag vågar träffa dig i midsommar, med tanke på humöret då...
Kram & ge inte upp! / Din avundsjuka svägerska.

Marie sa...

Haha, inget fel på mitt humör..det är tja, vad ska jag säga...helt ok. Nej, faktiskt inte på dåligt humör heller. Kanske lite mallig då..o känner en viss frihet.