torsdag 11 juni 2009

Jobbigt, men detta SKA jag fixa

Vad vinner du på att sluta röka? 20 minuter efter ditt rökstopp: har ditt blodtryck och din puls gått ner till normal nivå, har temperaturen i dina händer och fötter börjat återvända till det normala, har du tagit bort viktiga orsaker till att få rynkor i ansiktet alldeles för tidigt, slipper du oroa dig för de 4 700 giftiga ämnen som du suger i dig med varje cigarett.
Åtta timmar efter ditt rökstopp: börjar kolmonoxidhalten i ditt blod att minska och närma sig det normala, blir du mindre trött, har du förlängt ditt liv med fem minuter för varje cigarett du inte rökt.
24 timmar efter ditt rökstopp: har riskerna för att du ska få hjärtattack börjat minska, har du sparat 100 kronor, om du tidigare rökt ett paket om dagen.
Jupp, det är där jag är nu...om ca tre timmar har jag varit rökfri tre dygn, lite mer förvirrad än vanligt, lite svettigare än vanligt, lite grinigare än vanligt (om det nu är möjligt) :D lite tröttare och lite mer ofukuserad än vanligt, men har icke rört en cig sen i måndags em vid 18-tiden...FY FAN VA JA E BRA!!! Har inte ens smakat minsta lilla bloss...hmm, DET har faktiskt aldrig hänt förr.

Nåväl, nog om detta en liten stund, har varit på skolavslutning idag, sen åkte vi och handlade grejor till J party i kväll, hon fyllde ju i mars, men nåt tillfälle till fölsedagsfest har det inte blitt så i kväll smäller det. Nio glada ungdomar ska invadera huset i fyra timmar, varav de sista två i källaren för insupande av skräckfilm, snacks och läsk.
Har även varit och spanat in diskmaskin, ska snart inhandlas, lutar åt Elfynd, de har trots allt de mest humana priserna så vitt jag kan förstå efter lite jämförande på nätet och så.
Har även varit och köpt mig ett sånt där gummiband för att kunna träna min rygg trots att jag inte tar mig iväg på nån gympa nuförtiden, de gummiband jag har luktar..hmm, illa och sen har de inga handtag på sig så det skär ju in i händerna och det vill vi ju inte...så det har jag kostat på mig samt två t-shirts...man fick två för 199 och köpte man bara en kostade den 119...så lite har jag ju tjänat och dessutom förtjänade jag detta tycker jag....JA, det gör jag.

Just nu känner jag mest för att lägga mig i soffan en stund och det ska jag ta mig rackarn göra också...hemskt såna kraftuttryck jag använder. :)
Sen ska här stekas tacofärs så det står härliga till och sen ska det hackas grönsaker och tja, allt möjligt som jag tänkt hinna med innan jag sa jobba helgen...sen ska jag bara jobba onsdag, torsdag nästa vecka och sen är det SEMESTER!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag hejar på dig i ditt sluta röka beslut. Fy vad gutt med semester!jag jobbar ett tag till men ned räkningen har börjat.

Marie sa...

Va snäll du e.. :) Tufft som fan i går torsdag, köpte stoooor gottepåse...lättare idag, går upp o ner antar jag. Jo, semester är alla tiders, jobbar fre, lö, sö denna vecka o ons, to nästa...sen öppnar jag ölen. Sen ska du inte va avis, för du har lååååång "semester" framför dig. Mohahahaha