onsdag 3 juni 2009

Redan onsdag

Himla fort tiden går då...hinner inte med riktigt. Var i valet och kvalet om att ringa tvättmaskinsreparatören, men då hade faktiskt maskinen skött sig, får se nu efter maskin nummer två om den fortfarande sköter sig. Men samtidigt så känner jag väl att det duger faktiskt inte att den sköter sig två av tio tvättar, utan den ska ju sköta sig alla tvättar.
Så reparatören blir nog uppringd hur som helst...om inte idag, så någon dag framöver.
Måste ringa ssk på Östrabo också..ska ju jobba där nästa helg och behöver då delegering...himla jagande på sköterskor det är då. Borde gå att lösa på något smidigare sätt tycker jag.

Nåja, igår var vi i Lerdala på Montessoris årliga avslutningsjopphejdi. Grillade lite korv, ungarna paddlade och badade och sedan åskade det och när sen hällregnet kom åkte vi hem med huttrande och blöta barn, värmen som varit jättevarm under dagen bara försvann och det var plötsligt bara 7 grader vid 20:30 på kvällen. Brrr!!
Slog mig plötsligt att J skulle haft pengar med sig till insamling av blommor till fröken, måste komma ihåg det imorgon då.
Skattepengarna ska ju dessutom komma vilken dag som helst...denna vecka. Yippie!! Äntligen får jag köpa en diskmaskin, precis vad jag vill göra för de pengarna, finns inget roligare jag kan tänka mig. Är så skitless på handdisk..dessutom är diskstället på tok för litet för vår familj i alla fall. Men snart så får vi diska som vanligt folk igen....va kul!! :D

På söndag har J fotbollslag match hemma, det innebär att jag måste baka bullar på lördag för jag och ett par föräldrar till har fikat som ska vara till försäljning. Synd att de lovat kallt och jäkligt..men det är aningen bättre än skållhett i alla fall, är det kallt kan man klä på sig, men är det så där jättehett kan man ju inte klä av sig mer än man redan är avklädd för då räknas det som förargelseväckande utseende och det vill man inte gärna bli haffad för...ser illa ut i pappren.
Nä, nu ska jag plocka ihop och diska lite innan jag ska och jobba kl 12:00...en jäkla konstig tid att börja jobba på tycker jag...men, men, nån ska ju göra det också-

Inga kommentarer: