lördag 21 februari 2009

Var är solen?

Undrar jag när jag vaknar...antagligen hos någon annan...hoppas den återvänder snart.
Uppe strax efter åtta idag, inte riktigt vad jag hoppats på...sovmorgon hade varit skönt som omväxling. Men det blir uppenbarligen inte alltid som man hoppas på.
J har nyss vaknat och vi ska ta och trampa ner på stan och kolla om det finns några jeans som passar fröken...växer som ogräs just nu, men det är ju positivt, visar ju att hon får mat. :)
Min kollega ska på anställningsintervju i veckan och då ska alla tummar hållas...jobbigt att gå och inte veta om man har nåt jobb efter projektet. OM hon skulle få detta jobb innebär det att jag blir ensam i projektet...kan ju bli tufft, men å andra sidan, kommer inte jag och min chef överens om min framtida lön så blir ju hon ensam i projektet. Om hon får jobbet och jag och min chef inte kommer överens så finns det inget projekt längre...tycker synd om våra klienter i vilket fall, för jobbar man ensam hinner man ju bara med hälften av vad vi hinner idag...skit vilket som.

Min dator har lagt av också...fläkten går inte...poff så stänger den av sig...oxå kul...måste lämna in den, skulle bara behöva vinna lite pengar oxå...ungarnas flygbiljett, min tandläkare...bara utgifter...skulle vissa månader behöva få lön två gånger....kanske kan få det om jag avstår löneökning??!! Haha...skoja ba´.
Min poker har inte heller gått bra det sista...spelar ingen roll vad jag får för kort eller hur jag spelar...guess I´m cursed at the moment. Ska försöka sova med en knippa vitlök i fortsättningen...lite vigvatten och ett krucifix kanske även jagar bort det onda. ;)
I övrigt så trampas det på i upptrampade spår...man kanske ska försöka trampa i lite nya som omväxling. :) På torsdag ska jag i alla fall på introduktion med nya jobbet och det ska bli kul...ett nytt spår...ser fram emot att få börja.
Nä, nu ska jag spela färdigt min turnering...som inte går så bra....(så förvånad jag blir), sen ska jag och J göra stan. Håll i er!!!

Inga kommentarer: