tisdag 3 februari 2009

Jag vill tacka....

...min PT som ikväll fått mig att känna mig, inte bara ung utan även kollossalt vältränad. :D
Vi har varit på GROUNDING...jaha..å vad är då det kan man fråga sig.
Jo, det kan jag ju då förklara eftersom jag har varit på just detta ikväll, tänka sig vilket sammanträffande. Det är då en grupp, kvinnor i detta fallet, allt från en liten pruppa på ca 6 år upp till ca 70, som jag ju då tror att instruktören var...kanske var elak nu, men hon var i alla fall inte en dag under 65...tror jag. Vi har då gått fram och tillbaka och viftat på diverse lemmar och skakat rumpa samt pustat ut på väl valda ställen, ungefär i samma stund som man väldigt bestämt stampade ena foten i golvet. Sen skulle man gå som en tupp och skjuta höftpartiet framåt och bakåt lite då...och just vid rumpskaket och detta tuppvandrandet så känner jag sakta men säkert att fnittret börjar bubbla...himla tur att jag stod längst bak och bara hade skakande rumpor åt mitt håll. Inte ens jag blev andfådd eller svettig...därför känner jag mig väldans vältränad. Kunde dock inte stämma in i de andra tanternas lyriska utrop om hur kul detta varit.

Jo, anställningsintervju var jag ju på igår också...känns som om det gick bra, ska ev få besked denna vecka, nästa vecka hade denna chef semester så ev kan jag få besked veckan efter det...när jag då suckade över att behöva vänta på besked så sa hon nåt i stil med att "du är ju så gott som klar"...men så gott som...jag vill ju för fan vara klar och jag vill veta det, typ igår.
Men men...man kan ju inte få allt här i världen. Dessutom är ju hoppet det sista som överger en...men jag blir grymt besviken om jag inte får det...VILL HA, VILL HA, VILL HA!!!!!!!!

På torsdag ska jag sitta på min ädla bakdel mellan 8.30 och 15...ska på datakurs och lära mig office...hmm,kan man inte det? Näe, kanske inte alldeles då...å går man inte denna utbildning så får man inte heller någon hjälp från IT-avdelningen, för den är obligatorisk och tydligen består hela kommunen av tekniska analfabeter vad gäller datorn...jag menar, support ska man väl kunna få om datorn inte funkar, om man glömt lösenord eller så, men med office...vet inte riktigt vad vi ska använda det till...just i vårt jobb menar jag...vi dokumenterar, men det är ett redan färdigt dokument som ligger i en mapp...piece of kaka juh, sen är det mailen...fixar vi också...heroma för in och utstämpling och ledighet och sånt, inte särskilt komplicerat det heller, sen använder vi för guds skull telefonkatalogen...utan problem....använder ju inte detta office. Jaja, jag ska gå och jag ska vara en god elev också och vara tacksam över att min arbetsgivare bekostar en utbildning för att jag ska lära mig detta.

Å sen är det äntligen fredag igen..egentligen går veckorna himla fort, dessutom har solen setts, både i söndags och idag...det gillar vi, skulle vara ännu kuligare om temperaturen skulle kunna stiga ett antal grader och den förbannade snålblåsten försvann..vill kunna klä av mig åtminstone långkalsonger och EN tröja...tjockstickisockarna får sitta kvar ett tag till....de satt kvar till i början av maj när jag bodde i Vuollerim, så i slutet av mars kanske vore en bra deadline.
Hmmm...fredag ja...månne vem som vinner let´s dance...jag håller nog lite på hon Laila Bagge, fast Morgan (tror jag han heter) är också duktig...Världens starkaste man...minns inte vad han heter är också imponerande...hur i jösse namn kan en sån kolloss vara så smidig??? Nån som vet?? Svara gärna och jag vill även ha en motivering till era svar...tre bilagor är också obligatoriskt. Tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahahaha!!!! Jag får upp vansinnigt roliga bilder på min näthinna vad det gäller skaket.... Vill se med egna ögon!!! Hoppas det fixar sig med jobbet, det är du värd! Kramen.