söndag 1 mars 2009

söndag igen!!

Jösses vad veckorna går fort...fast det är ju positivt..våren, sommaren..semester...tycker vi om!! I veckan har jag och kollegan varit på polisförhör och så var det en liiiten notis i VN fredag om oss...haha så nu är vi kändisar. I torsdags var jag med sonen till optikern..han har gnällt ett par år, men eftersom han sitter vid datorn så pass mycket som han gör och eftersom det inte larmats från skolans årliga besiktningar av syn och sådant har jag väl inte tagit detta på så stort allvar som jag uppenbarligen borde ha gjort. Pojkstackarn är så gott som blind och behövde verkligen glasögon...himla bra va!!?? Nåväl, nu är det gjort och man får två glasögon för priset av ett...jösses vad pengar man tjänar. :) Sen har jag faktiskt löst medlemskort i Gymmix, äntligen blev det av...så nu ska här gympas, i alla fall på tisdagar till att börja med, sen får man väl se när och var man utökar småningom. Hoppas PT är i form på tisdagkväll...o är inte PT i form, så förstår jag detta och dessutom är jag stor flicka nu och kan gå fälv. :)
På onsdag ska jag ha lönesamtal...hmm, har jag faktiskt aldrig haft innan...inte medarbetarsamtal heller...jobbade åt kommunen mellan 93 och 96...inte ett enda samtal...jobbade på Årevall två år, inga samtal där heller...men på medborgarförvaltningen får jag åtminstone ha lönesamtal...utvecklingssamtal tyckte han inte att det var någon idé eftersom vi snart slutar, kan jag i och för sig hålla med om...men lönesamtal är kul....när man har ett annat jobb som väntar.
Massor av födelsedagar som väntar här nu i mars...R och O och jag själv nu i början av mars, sen kommer lille M, P och J och så I i slutet av månaden...herrejösses...borde nog jobbat övertid i massor under både januari och februari ser jag ju....äh...he orn sä....brukar det göra...I dag har jag varit i Ljungby och kollat på innebandy, våra tjejer vann...5-1, de är duttia de. Näpp, nu ska jag åka och hämta dottern som är ute och ränner i vanlig ordning...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å du tycker det är många födelsedagar... Förutom de du räknade upp (du glömde förresten I som fyller den 22:a) så har jag Lille V, lite större S & sen i april så är det P, B, Y, M, H, B & B! Får nog gå o köpa mig en vinstlott tror jag...

Marie sa...

jodå..I har jag visst tagit med, hon kom på slutet som ett stort I. Tvivlar på att vinstlott hjälper...möjligtvis att man får två löner ett par månadet...suck...nån önskar sig cykel, nån önskar sig kamera..nån vill ha mobiltelefon och nån vill ha laptop......häst...moped...waaaahhhh

Marie sa...

Pinsamt med den felstavningen...månadet....haha..går inte att redigera heller