onsdag 11 februari 2009

Insidan av låren....

....och rumpan har jag tydligen ansträngt igår. Jajemen, jag var på "hoppfull gympa". Jättekul och jättelagom för mig....eftersom jag fick och kunde göra det i min takt.

Ska nog spika den tror jag. Bara fixa medlemskort först, känns lite oekonomiskt att betala 50 spänn varje gång när jag kan gå på hur många som helst för 400:- under en termin.

Hur som så känner jag mig väldigt nöjd med mig själv, dessutom somnade jag som ett nyfött barn igår...gött! Ont i tanden har jag idag...längtar till jag får dra ut skiten...eller ja, njae..jo på sätt och vis, kanske slipper huvudvärken då och för all del tandvärken...hade varit skönt.



Innebandymatch var det i söndags, mot Alvesta, i Alvesta och vi vann...7-1, duttiga tjejer!!!
Match till helgen igen, fast hemma då, mot Lagan, jag och annan mamma ska sköta sekretariatet. Knappt man kan stava till det så det kan nog bli jättebra.
Denna vecka har ungarna sportlov, skönt att bara ha sig själv att få iväg på morgonen, ja o så C då, men han är rätt rask när han sätter den sidan till. :)
I måndagskväll hade vi Folksam här...näe, inte hela bolaget, bara en representant. Gick igenom alla försäkringar och pensionspapper och gud vet allt...han sa att det skulle ta ca 2 tim...vet inte om tidsuppfattningen brister hos såna försäljare för mig veterligt så är det 4,5 timmar mellan 19:30-00:00....men jag kanske har fel!!?? Nåja, hur som så får vi ut en massa pengar om det händer nåt och ska betala lägre premier än vi gjort innan....blir nog bra när det blir färdigt. Kändes skönt att nån redde ut alla papper man får vid årsskiftet om att det ligger pengar hoven droven och jag har ingen aning om vem som betalat in eller varför och vem som får pengarna när jag är borta och sånt...har man bytt lite arbetsgivare då och då så finns det små slattar mest överallt...o jag har kunnat kasta en massa papper också...en sån gubbe skulle alla ha...som rensar ut menar jag.

Igår hade vi sånt där årsjubileum...åtta år sedan C satte sig på planet upp till Vuollerim första gången och dessutom vår förlovningsdag...antagligen har det varit lite mycket på sista tiden, för det hade jag totalt förträngt. Så igår morse när vi ska åka och jobba frågar C mig vad det är för dag..."tisdag" tycker jag då....ja, säger han då, men vad är det för dag....vänder min hjärna ut och in..(hjälper tydligen föga) för jag säger då den 10 febr....pling...då ramlar den ner och det innebär då att jag dels glömt vår års/förlovningsdag, sen har jag dessutom glömt min kompis M:s fölsedag....fyyyyyy mig!!!!! Filåt M, ska ringa dig nu och i morgon ska jag lägga på kortet och jag ska skämmas hela vägen till brevlådan. C ska få god lax och sånt idag och får väl hoppas man är förlåten till bröllopsdagen som infaller om en månad...16 mars....ska skriva det i pannan......

1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses! Är det åtta år sen?!? Börjar nog bli gammal när man tycker att tiden går för fort! Kram på dig din glömske!