torsdag 5 mars 2009

Att vara eller inte vara....

...anställd av medborgarförvaltningen...Hatar när saker ska dras i långbänk, löneförhandlade igår..bossen sa att de antagligen inte kunde betala mig vad jag ville ha, men han skulle då i sin tur prata med sin boss. Idag hittar vi ett dokument på intranätet bland vårt projekts papper och där står det att Marie sagt upp sig då hon fått tjänst vid resursenheten med högre lön. Ringer då min chef och undrar om det är klart...men näe, han har inte fått besked av sin chef, jag säger då att jag vill ju ha besked rätt fort eftersom resursen väntar på mitt besked...suck...men, men, kvarnar maler sällan fort. Nåväl...var och sprang, studsade och svettades litervis i tisdags...ont i innanlåren idag...ont i diafragmatrakten igår...ska bli intressant o se vad morgondagen har för träningsvärk att erbjuda. Fast, jösses vad skönt det är när man kommit sig iväg på detta gympande, känner mig mäkta nöjd med mig själv. Tänkte lite så att jag kör tisdagshoppandet ett tag och sen kan man kanske utveckla till fler dagar i veckan...finns ju massa kul grejor att gå på, ska bara komma igång...ställer antagligen upp i Miss Fitness om ett par år. :) eller inte kanske då.

Äntligen är det fredag då i morgon...lite ledsen över att jag fick veta att "Så ska det låta" började förra veckan....å jag missade det...skit också!! Ska INTE missa det denna vecka...fast det krockar med "Let´s dance"...himla tur att man kan spela in...haha.
Nej, jag är på intet sätt beroende av tv...MEN...fredagkväll är så gött att duscha, ta på sina fulaste mjukisbyxor...(nä, de slängde jag ju, C spydde rätt ut sist han såg dem...ett arv av min son...jag tyckte de var snygga) och den mest urtvättade t-shirten/linnet man kan hitta, ta sin kudde och sitt täcke och krypa ihop i soffan med nåt snask...då är det fredag.
Sen är det ju innebandymatch på lördag, tror det är säsongens sista...fast sen är det ju cup i Jönköping sista helgen i mars...hoppas och tror att det går bättre för våra tjejer i år...de har ju verkligen gått framåt...blir tvåa i serien, att jämföra med näst sist i fjol...Kul!
Nä...snart Criminal Minds på tv....gu´natt

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du är duktig med ditt hoppande & skuttande! Har tänkt ringa & kolla hur du mår efter "hotet", men det blir visst aldrig av... B sa idag följande: -När jag kommer hem från träningen idag så SKA du träna! Jag kommer inte ge mig förrän du kommit igång! Vet inte vad han menar..? Å jag har inte hunnit träna ikväll heller... :-( Nu antar jag att vi kommer ses en del framöver, ska bli skojsigt! Kram!