söndag 29 mars 2009

Fair play cup i Jönköping

Ja, det är väl vad denna helgen har handlat om, börjar väl med fredagen...slutade lite tidigare eftersom vissa saker skulle inhandlas, J skulle ha mat innan avfärd och vi hade en del kvar att packa också. Skynda skynda skynda! Sen ville vi fira P idag eftersom hans present krävde en del jobb och det underlättar ju om man är hemma och kan hjälpa honom med det, dessutom så får han så lite egen tid med oss och det vill man ju att alla ska få, sen tänkte vi hämta pizza för att slippa laga mat. Nåväl....blev ju som så att sonen hade andra planer, skulle till kyrkan på "tonår" med en kompis så det blev ju ännu stressigare då. Nåväl, vi hann både lämna J vid Östboskolan vid 18 och hon fick även i sig mat innan och allt hon skulle ha med sig. P blev uppvaktad och vi hann även stoppa i oss pizza o liknande. Sen bar det sig inte bättre än att vi somnade i soffan, (antagligen av ren utmattning), vaknar med ett ryck vid 23.30 P!!!!!!! Skickar ett sms bara för att försäkra mig om att han lever...han ska hem snart säger han, ok, får man hålla sig vaken lite till då. (Jag är alldeles för gammal för detta). :)

Lördag, C ut och sprang, jag diskade, betalade mina räkningar och duschade inför avfärden till Jkp, C kom hem och duschade och sen åkte vi, först på A6, födelsedagspresenter skulle visst inhandlas, J fyller ju på tisdag, hittade en del, men resten får vi ta i morgon efter jobbet då, eller kanske på lunchen. Sen match i idrottshuset, den slutade 1-1, sen en match till, den vann våra tjejer med 19-0...stackas små Emmaljungatjejer, den yngste var nog inte mer än 8-9 år.
Men våra tjejer var ju glada, de vann även matchen som var på morgonen med 6-2 tror jag det var. Mellan de två eftermiddagsmatcherna åkte jag och C och åt lite chinamat...de va gott. Sen efter sista matchen avfärd till Vmo igen, hemma vid 20.00, det var ju inte helt fel.

Söndag morgon...vaknar av mig själv 05.10!!!!!!!!!! Vad är det för fel på mig?? Ligger och drar mig tills klockan ringer kl 06.00, första match är ju kl 08.00, fixar kaffe och brer en macka, kollar hitta.se var Kålgårdshallen ligger...finns inte med...då kläcker C den brighta tanken...hmm, var det inte idag det blev sommartid? Haha...visste väl att det fanns en anledning till att jag vaknade vid fem...anledningen till att jag inte steg upp då är fortfarande oklar. På med paltorna och så låg Chryslerna som en rem upp till Jkp för andra dan i rad, vi hann faktiskt se andra perioden...synd bara att vi fick stryk med 1-2, kollade sen in killarna -97 och de vann...det gillar jag.

Nåväl, sen åkte vi då hem och lade oss i soffan för en välbehövlig nap, tills det kom ett par killar och ville sälja Göteborgsposten....ville vi inte ha.
Å nu har J kommit hem, med massa tvätt och ett solskenshumör....läs åskväder...lite sömn, mycket jobb...nyttigt! Ska försöka blidka henne med köttfärssås och spagetti tror jag...sen en tidig kväll...för oss alla. Sista jobbveckan nu, ska jobba fyra och en halv dag, flextid att ta ut på fredag då jag och min käre (ex)kollega ska ut och äta avskedslunch.....lite sorgligt...

Fått erbjudande om att köpa en gammal diskmaskin...näe, orkar inte baxa in ännu en gammal härk och så köra iväg vår egen trasiga till tippen, sen ska man köra ännu en maskin på tippen efter ett halvår...näe, väntar lite och köper en ny sen istället...skattepengar kommer ju snart, gubevars...fast nåt skattebesked har jag inte fått....VILL HA!! Inte för att jag är nyfiken, jag är mest bara intresserad....
Känns fint M, att du hävt ditt träningsförbud, men herregud, ledig i tre dagar, vad är det för fusk???? :D

Inga kommentarer: