onsdag 25 mars 2009

Bara en vecka kvar..

...av mitt nuvarande jobb, den sjätte börjar det nya, ska bli skoj. Tog mig iväg på gympa i går kväll, känns bra. Fattar inte att det ska vara så tröööögt att komma dit och sen så himla skönt, komma hem, svettas färdigt, duscha och slänga sig i soffan, lagom slö och mör.
I helgen ska J på innebandycup i Jönköping, ser hon fram emot förstås, sen går hon och sparkar in i ett sängben i går kväll och idag är tån både blå och jättestor, jämfört med den andra tån då. Men hon ska ju åka dit ändå, men huruvida hon kommer att kunna spela är ju en annan femma...rätt typiskt henne, stackarn.
Var in och surfade på facebook en sväng, mm, sväng det hade det ju varit på Harrys i helgen, Sampo spelade och trummisen R hade lagt ut ett klipp när de river av den bästa Whitesnakelåten ever....ville ju varit där juh....voffö va jag inte det då..?? Skit oxå!
Nästa gång ska jag va me o digga, stå längst fram, skrika högst, kasta mig upp på scenen och kräva att få vara med och sjunga en egen låt.........not...haha, skoja ba!

Väntar på vårvärmen också, ser fram emot att björkarna ska slå ut så jag får nysa lite, är ju ett helt år sen sist. Gillar inte riktigt att jag är ute på lördagen och krattar lite i trädgården, åker till Eksjö på söndagen och kollar innebandy, (Värnamo vann båda matcherna), blir inget krattande den dagen och sen på måndag har det kommit....SNÖ!! Jamen hallå!!! Ska det vara på det viset??? Näe, jag tycker ju inte det. Här har man flyttat 140 mil undan från snö och kyla, verkar som om eländet förföljer mig. Men snart så måste det ju bli varmt så man kan hänga av sig den svarta kommunjackan med fleecefoder, även om den är hur snygg som helst.
Jag har ju i förra veckan varit och provat ut nya kommunkläder, en blus och en bussarong heter det tror jag, himla fin jag ska bli när jag snurrar runt i kommunen och ska arbetsjobba.
Apropå det M, min kära PT, vore snällt om du fick fingrarna ur och mailade mig lite bredvidgångstider. :D

1 kommentar:

Maria sa...

Varit ledig 3 dagar men nu är jag tillbaka. Renovering och inflyttningsfest har varit helgens schema ingen träning för varken mig eller Ulf, men på måndag kör jag igång igen..jag har bestämt att mitt tränings föbud är över nu.
Kram