onsdag 8 april 2009

Inte så ofta numer

Nej, det blir inte av att blogga så mycket, hinner inte riktigt, de e mycke nu.
Fyra nya arbetsplatser på tre dagar, ja, så har denna vecka sett ut, gissa om det är mycket nytt, nya lokaler, nya människor, både personal och boende på de ställen jag varit.
Känner mig lite mer slut i huvet än vanligt och det är ingen lek. :)
Men, det har varit skitkul, har idag tex träffat en 104-åring som var helt klar i huvudet, det var rätt häftigt, man kan säga att hon varit med om en del.

Jo, jag har ju börjat mitt nya jobb i resursen, så i måndags drog jag igång med en tiotimmarsdag, började 7.30 och slutade 20.00, rätt seg var jag då jag kom hem, himla tur C bjöd på Skrevetburgare. I går jobbade jag till 15.30, sen åkte jag hem och la mig och sov middag, det var evigheter sen.
Idag fick jag sluta 11 och i morgon är jag ledig, ska då äntligen gå till frissan, nu har jag plågat mig nog länge med hår som hänger i hela ansiktet. I morron är jag ledig, sen ska jag jobba hela påskhlegen...dutti ja!

Mina ungar är i Vuollerim hos pappsen så det är väldigt lungt och tyst härhemma, gutt!
De kommer hem nästa onsdag och sen är det slut på friden ordentligt, C flickor kommer på fredag, men det är ju bara halv styrka, så det borde ju bli hälften så livat?? I övrigt vet jag inte om det har hänt så förtvivilat mycket, i alla fall inget jag har lagt på minnet....

1 kommentar:

Maria sa...

Nytt jobb tar på krafterna! Ha en riktigt bra påsk!
Kram