lördag 1 augusti 2009

bloggelibloggande...t

har fått klara sig i min frånvaro ett tag, har haft fullt upp med livet så jag har inte haft tid att dokumentera det. Jobbat i hundratrettio och efter jobbet är det inte mycket kvar av en, det är fasligt långa dagar och när man kommer hem är det ju kväller.
Fast denna vecka så bytte jag bort en dag så jag fick två dagar ledig mitt i veckan för lillebror, svägerska och lille A kom på tisdagkväll. Åååå så söt han är, åååå så bebissugen jag blev...fast det gick ju över när han skrek vid 6:30 på morgonen och ville ha käk. Men det gjorde ingenting, det var faktiskt lite mysigt med barnskrik iaf. :) Annars så åt och drack vi gott och hade allmänt trevligt. Struttade runt på stan, shoppade, fikade och så spelade vi lite spel...två från Ohlssons familj, en finska och så en Heinbäck och alla hatar vi att förlora...det gick lite hett till ibland..men det va kul. Fast jag har lite svårt att fatta att min lillebror, som jag var barnvakt åt så många gånger faktiskt har blivit pappa....jaja, jag vet att han är över 30, men i alla fall. Haha.

Annars har jag mest varit gräsänka denna vecka, bilmekanik, poker, tonårsfyllefester :), tja u name it, his been there...tja, o så nanar man i soffan emellanåt också. :)
Ungarna har väl inte gjort så många knop denna vecka, mest suttit vid datorn och teven, fast idag tror jag att de varit ute o ränt hela gänget.
P kom hem från scoutlägret i Linköping ikväll, skitig och hungrig och med en fin solbränna i ansiktet. Tyvärr har han fått ta bort sin efterlängtade piercing eftersom han fått något som läkaren jämförde med nageltrång...fast han hade det i läppen då. :/ Lite deppig är han då, men han hänger inte läpp så länge (ordvits), redan börjat prata om att göra nya fräscha hål, fast i öronen då, eller i allafall det ena. Jaja, nu är han hemma och hela flocken är församlad, känns fint, teven surrar, datorerna surrar, telefonen ringer emellanåt...hmm, men var är Bamse då?? Joo, Bamse är tlött...igen...

Inga kommentarer: