måndag 17 augusti 2009

Måndag..

Herrej....vlar va fort det går! Snart är det jul igen...eller inte då, beror sig ju på hur fort man tycker att det går. Tydligen alltför fort för att jag ska hinna blogga.
Helgen som gick...tja, blev barnlediga helt oförhappandes, J följde med sin kompis J till Varberg där de har stuga och P han åkte och lanade med sina kompisar. Jag och mannen, vi hämtade hem kinamat, kollade på film och hade det gott....det var lugnt och det var tyst...skulle kunna vänja mig vid det. Vem vill ha barnen nästa helg!!?? :D Ja, då är det ju Värnamodagarna och vi ska faktiskt ut och fröjda oss på lördag, har fixat biljetter och så. Förra året var det visst kanon, men då kunde jag inte gå av nån anledning..fick för mig att jag jobbade då, men på den tiden jobbade jag ju bara måndag till fredag så det kan ju inte stämma...hmmm.

Jaha, vad har hänt sen sist då...kan inte riktigt minnas..antagligen inget världsomstörtande eftersom det inte fastnat i mitt huvud..minns iaf att jag fick gå hem från jobbet i torsdags efter som jag spydde...så jag var hemma halva torsdag och hela fredag..fast jag vet inte vad det var, jag mådde lite halvkonstigt, men behövde inte spy mer. Det tackar man ju för.
Lille Skutt (Peugeoten) har äntligen passerat besiktningen ua. Så nu har vi två fungerande bilar, lite praktiskt. Nån som vill köpa en Chrysler förresten? Vi har en sån över. Sen har vi ett piano över också, även det till salu. Sen har vi...nä, skoja ba, ska använda mig av blocket istället.
Igår fick jag ett ryck..så jag städade...vill nu veta vem fan som tömmer sin dammsugarpåse i mitt hus. Var kommer allt damm annars ifrån???

Nu är äntligen semesterperioderna över för oss kommunalare, så nu får jag börja åka runt i stan och jobba igen, ska bli jättekul, Linneberg, personlig assistent idag, inget nytt, är ju det jag gjort i fyra veckor nu, men sen blir det Rörstorpsgården, Luddö, Gröna Lunden...Jippie!! OMVÄXLING!!! Me like!! Har lyckats samla på mig lite mycket kvällar denna månad, men det är smällar man får ta. Hinner ju lite hemma då istället...dvs om jag inte fastnar vid datorn...finns ju så mycket kul (läs viktigt) att göra där, vi har ju facebook med oändligt många quiz att göra, många vänner att "besöka"och kommentera, spel att ladda hem och sitta och fnula med, poker att spela, mail att kolla, bloggar att läsa och för all del skriva när man har "tid" och kommer ihåg.
Ja jösses C...undrar om jag verkligen HINNER steka några pannbiffar innan jag åker och jobbar. :)

I morgon ska J till tandläkaren kl 9.00, ska bli intressant o se hur lätt det blir att väcka henne vid åttasnåret. Med tanke på att hon sovit till framåt eftermiddagen hela sommarlovet...ska bli skojigt...eller inte, med tanke på hur kul resten av den dagen blir när hon inte får sin skönhetssömn.
Nej, bäst att fokusera på pokern nu, även om jag är kvinna så blir det lite okoncentrerat att blogga samtidigt, har lite att hämta upp här nu...håll tummarna!!

Inga kommentarer: