fredag 7 augusti 2009

Tredje lediga dagen

Tänk att man nu är inne på den tredje lediga dagen, gutt! Fast ska jobba helgen istället, mindre kul. Men man kan ju inte få allt. Första dagen gjorde jag inte så många knop...det var skönt...behöver ju inte knopa jämt. Men fixade käk och disken i alla fall. :)
Igår var jag betydligt mer effektiv, tvättade tre maskiner, klippte gräset, rensade nästan halva grusgången från ogräs..det sistnämnda var ju då ingen lek, jösses vad ogräs o vad hårt det sitter ibland. Sen lagade jag ju mat förstås och handlade och diskade...allt detta skedde då efter kl 16...förutom tvätten då, den påbörjades tidigare. Tanken slog mig då...att hade jag börjat redan på förmiddagen så hade jag ju haft kvällen fri. Men, det är ju så att framåt kvällen får den late brått...sa min mamma iaf. Dessutom kan det vara lika skönt att ha dagen fri och göra nytta på kvällen istället. :)
Idag tänkte jag ju fortsätta med grusgången...om ett tag iaf...känns liiiite varmt därute. Tvättar sista maskinen idag..ja för den här gången iaf, lär ju fyllas på rätt fort.

J ska med A till deras stuga och stanna tills i morgon och vill ha väckning 10:30, P ville också ha väckning idag, antar att han har nåt på g han också. Själv spelar jag poker som en haj...har numer 40 dollar på mitt konto...inte illa med tanke på att jag började med 25...lite matematik då 15*7,15=107:15...hmm, undrar vad jag ska göra med alla de pengarna!!??
På måndag går vi in i sista veckan på semesterschemat, sen får jag ambulera runt lite igen, nån dag på Rörstorpsgården, nån dag på Luddö, nån dag på Gröna Lunden och nån dag som personlig assistent...ska bli kul med lite omväxling i jobbet, det är inte kul att gå till samma jobb varje dag...samma rutiner, samma vårdtagare, samma allt. Nej, omväxling förnöjer sa han som kysste sin fru...Hohohohahaha

Inga kommentarer: