söndag 26 juli 2009

En vecka arbetad

Ja, så var den semestern till ända. När man då går på semester känns det som man ska vara ledig en evighet, sen liksom bara svischar det till o så är den slut. Ett mycket märkligt fenomen.
Men, det har varit skönt så länge det varade och sällan har jag uträttat så mycket vettigt som under denna semster, första veckan då jag hade "ensamsemester" så städade jag ju hela huset inklusive fönster, det var duttigt tycker jag. Sen var jag ju ute nån kväll med några av tjejerna från jobbet...det va kul. Sen var vi iväg både till Halmstad, Gällstad, Stockholm och Karlshamn. Sista veckan rensade vi ju källare, förråd och garage...imponerande...ja om jag får säga det själv. :) Sen var vi ju ner på Gästis och tog en öl jag o gubben en kväll och lyssnade till det mest värdelösa band jag hört, de slaktade den ena bra låten efter den andra...o så har vi ju varit på pokerkväll...jag och grabbarna...det var också kul, fast jag åkte ur rätt fort första omgången och även förlorade den andra omgången och sen fick jag äntligen vinna lite...Sen ska jag ta lite ledigt i höst och åka upp till Luleå och hälsa på äldste sonen...ska bli kul, kanske, kanske tar jag en tur till Vuollerim då också bara för att jag råkar vara i krokarna och så ska jag försöka hälsa på M, jösses, sulle behövt ett par veckor i norrland...haha Och nu har jag då jobbat en hel vecka...rätt tuffa skift just nu, 10,5 tim per dag, men det är bara dessa fyra veckor, sen får jag bestämma lite mer själv hur och när jag vill jobba, ser jag fram emot. P o J kom hem från pappa i fredags, vi fick då köra till Göteborg för att hämta dem, inga flyg vare sig till Jönköping eller Växjö...märkligt.
I lördags morse, så åkte då P iväg till Linköping på scoutläger...hann inte se så mycket av honom, men han kommer ju tillbaka på lördag. Kul att han hittar på nåt tycker jag. Nåt annat än att sitta vid datorn menar jag då.

Ikväll är C ute och har vinprovning med L, A o B...(ev fler), hoppas det är trevligt. Själv känner jag mig som ett utsketet päron och ska försöka komma i duschen och sen vidare till bädden...misstänker att jag inte kommer längre än till soffan, men det är det vågräta läget jag är ute efter i första hand, så den duger gott till det ändamålet. Lite jobbigt nu när sommarlovet fortfarnde innebär att huset är fullt av ungdomar...det är en del av mig som vill att de kommer i säng innan jag kan gå och lägga mig...måste ta tag i den biten för jag tror inte att de vill gå och lägga sig redan 22...hmmm, eller kan man tvinga dem?? Natti!!

Inga kommentarer: