onsdag 26 augusti 2009

Det är redan onsdag

Det tycker jag är konstigt...kändes måndag igår..och efter måndag brukar det komma en tisdag, har det ju antagligen gjort denna vecka också, men jag tappade den nånstans på vägen.
Körde långpass igår, 10,5 timme och det sitter lite i kroppen dagen efter, även om jag haft en fisvecka i övrigt med korta dagar. Men nu ska jag ju jobba i helgen, så det lär ju kännas det också. Fast idag får man ju faktiskt jubla över att man öht har ett jobb att gå till. Kollade platsbanken lite hastigt och det är ju inte mycket man är kvalificerad till eller känner att man skulle vilja jobba med: "var/med vad jobbar du?" "Jag är anställd av husmusen som lustkonsult och säljer sexleksaker" eller varför inte åka runt och kontrollera så folk har betalt sin tv-licens, det känns också som skitkul...not. Flashdesigner låter ju rätt tjusigt iofs, men jag har ju inte en aning om hur man designar flashar. Sjuksköterskor, jobbcoacher och säljare, inget jag känner att jag skulle fixa iaf. Såå..jag sitter väldigt nöjd.

I helgen var vi ute och förlustade oss, C på "herrfest" och jag då på "tjejfest", tjejfest låter bra mycket yngre än herrfest...killfest låter lite barnsligt. Haha, nåja, kände inte igen särskilt många på tjejfesten, men det var jättetrevligt och god mat...gillade den melonbålen...måste varit många promille i just melonbitarna. :) Sen blev det vidare resa in till staden med stort V...ja, Värnamo alltså. In och ut ur tälten...gillade schlagertältet..haha. Rydell och Qvick imponerade med att spela AC DC...tycker jag om. Tycker mindre om att jag alltid bar på ett glas öl som nån alltid lyckades knuffa till så jag hade öl över hela armen...det var blött...fast jag kände inte det så länge iofs. Ett annat minus var dessa bajamajor...det gick inte att spola, så framåt småtimmarna fick man stå och kissa om man inte ville ha föregående kissares toapapper i rumpan...o det vill man ju inte. Men i det stora hela var det skitbra, ska nog vara ledig den helgen nästa år också.

Veckan innan skolan började frågade jag ju min dotter om hon ville gå och klippa sig innan skolan började...nä, sa hon...jag har ju nyss klippt mig. Nu efter tre dagar i skolan frågar hon om jag kan beställa tid för klippning innan fredag, för det är skolfoto då. Hmmm...när gick nyss klippt mig över?? Fredag, Lördag?? Inbillar mig ju att jag minns hur det var att vara tonåring...fast minns inte att tiden gick så snabbt. Jaja, det fanns ju klipptid, så det var ju inte hela världen, nu ska jag bara komma ihåg att åka och betala för kalaset också. Ikväll ska man jobba på Linneberg..kul.
Är obokad i morgon, får väl se om jag får nåt, annars får jag ju en gratis ledig dag...det är ju inte helt fel det heller. Jag ligger ju en hel del plus, så jag kan leva med det. Nä, nu ska jag jaga sköterska för delegering på ett ställe jag ska jobba på framöver...Lev o må!!!!

Inga kommentarer: