torsdag 23 april 2009

Ännu en vecka som passerat i expressfart

Undrar om veckorna springer förbi för att man börjar bli gammal eller för att det är så himla mycke på g hela tiden...hoppas på det senare. För gammal blir man ju inte, bara bättre. :)
Har jobbat som ett litet skållat troll det sista, eftersom jag styr min arbetstid själv, men måste komma upp till ett visst antal timmar per år, så blir det ju lite att man roffar åt sig allt man bara kan så här i början, men efter en sammanräkning denna månad, så ligger jag redan 18 timmar plus, så jag får nog sansa mig liiite. Har lagt två härliga långlediga helger i maj, blir ju gött.
Ledig i morgon o jobbar helgen, sen är jag ledig tre helger.

Igår var vi på "Vårsalong" på Prolympia, J och alla de övriga i klass 6 har jobbat i projekt om Astrid Lindgren och redovisade detta genom sång, musik och teater, fika fick vi också.
Det var kul...alla ungar bjöd på sig själva, sjöng och spelade vare sig de kunde eller inte.

Idag slutade jag 11 på första stället jag jobbade på och tog en sväng på stan för att inhandla lite klädtrasor till ungarna, J är ju inga problem, hon kan nog handla kläder 365 dagar om året, P är det värre med, ids inte ens gå ner och prova jeans, så jag tog hem så han får prova. Ja, jag vet att jag inte borde ge honom den servicen, men för honom är det skit sammma, köper jag inte hem byxor så går han i sina för små, det skiter han högaktningsfullt i. T-shirts däremot, får vi beställa på nätet för det finns inte en enda t-shirt i den här stan som han tar på sig. Just nu väntar vi paket från Holland med t-shirts....inte lätt....

Nej, nu ska jag sätta lite fart innan jag ska iväg till nästa ställe, hänga lite tvätt, plocka fram nåt ur frysen så de har nåt att stoppa i magen i kväll, plocka ihop och diska lite tänkte jag, sen jobbar jag till 21.00, tror faktiskt jag tar cykeln i em, så himla gött väder. Men jag har väldans ont i mina sittben...för lite hull på rumpan...inte en aning om hur jag ska få nåt att fastna där...sätter sig ju på magen det som fastnar...kan ingen forska i detta stora i-landsproblem!!???

Inga kommentarer: